نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

پایان 50 آزمایش علمی در ایستگاه بین المللی فضائی

بر اساس گزارش جدید سازمان فضائی روسیه ، اولگ کونوننکو  فضانورد این کشور که  مقیم ایستگاه بین المللی فضائی است در راستای اجرای پروژه  های علمی – فضائی روسیه اقدام به انجام بیش از 50 آزمایش علمی در ایستگاه بین المللی فضائی کرده است .

پروژه فضائی موسوم به Kontur-2 یکی از مهمترین آزمایش هایانجام شده در ایستگاه بین المللی فضائی که طی آن نخستین آزمایش روباتیک علمی در این ایستگاه انجام شد . هدف اصلی این آزمایش ، دست پیدا کردن و آزمودن روش های کنترل روبات های مستقر  در مدار زمین  از راه دور و از طریق مراکز هدایت و مدیریت زمینی عنوان شده است .

اولگ کونوننکو  درباره انجام آزمایش های علمی برنامه ریزی شده در ایستگاه بین المللی فضائی گفت : تمامی فضانوردان مقیم ایستگاه بین المللی فضائی از جمله من ، کجل لیندگرن و کیمیا یوئی ، باید وظایف و ماموریت های علمی خود را بر اساس برنامه ریزی دقیق انجام می دادیم . من به شخصه در مدت ماموریتم در مدار زمین بیش از 51 آزمایش علمی و 368 نشست علمی را به پایان رسانده ام .

بر اساس اظهارات این فضانورد با تجربه اهل روسیه ، وی در طول اقامت خود در ایستگاه بین المللی فضائی ، در حدود چهل و یک درصد از زمان خود را به انجام ماموریت های مرتبط با تعمیر ، تجهیز و نگهداری از تجهیزات و ادوات این ایستگاه کرده و سی و هشت درصد از زمان وی نیز صرف انجام آزمایش های علمی می شد .

گفتنی است این فضانورد روسی در پروژه فضائی موسوم به Kontur-2 نیز مشارکت داشت که طی آن نخستین آزمایش روباتیک علمی در ایستگاه بین المللی فضائی انجام شد . هدف اصلی این آزمایش ، دست پیدا کردن و آزمودن روش های کنترل روبات های مستقر  در مدار زمین  از راه دور و از طریق مراکز هدایت و مدیریت زمینی عنوان شده است . به گفته اولگ کونوننکو   در این پروژه بیش از دوازده آزمایش مختلف با این هدف انجام شد .

گفتنی است این فضانورد روسی جز گروه فضانوردانی بودند که ماموریت خود را از اواخر ماه جولای (اوایل مرداد ماه) سال گذشته میلادی در ایستگاه بین المللی فضائی آغاز کرده و در ابتدای دسامبر ( آذرماه ) سال گذشته به  زمین بازگشتند .

منبع : tass

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل