نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

پیش درآمدی برای نسل آینده روبات ها

چالش ایجاد شده توسط کمپانی دارپا (DARPA) روبات های بی شماری را در برابر یک سری از چالش های دنیای واقعی از قبیل  رانندگی، مته کاری کردن و بالا رفتن از پله ها قرار می دهد؛ اما اگر بخواهیم با دیدی واقع بینانه به این چالش بنگریم، اصلی ترین چیزی که از یک روبات می خواهیم انجام کارهای داخل خانه است که روبات اطلس (ATLAS) در پی یادگیری آن است

این روبات انسان نما به قدری پیشرفته است که حتی می تواند با به پرواز در آوردن موشکی کاغذی از مسئولیت های محوله فرار کند.

موسسه شناخت انسان و ماشین فلوریدا که با علائم اختصاری IHMC شناخته می شود در چالش روباتیک دارپا نقش مهمی را ایفا کرده است. این تیم در راستای آماده شدن برای چالش های آینده در تلاش است تا به آرامی و قدم به قدم مشاغل اولیه خانگی را به روبات چند میلیون دلاری خود یعنی اطلس آموزش دهد.

هم اکنون اطلس یاد گرفته است که چگونه جارو بکشد و در طبقات جا به جا شود. همچنین می تواند اشیاء خاص را تا کند و در جای مناسب خود تا فاصله نزدیک قرار دهد. علاوه بر این اطلس نه تنها چگونگی جارو برقی کشیدن را نیز می داند بلکه می تواند بدون دخالت انسان دکمه بسیار کوچک خاموش و روشن بر روی جارو برقی را نیز فشار دهد.

همان طور که می بینید اطلس انتظارات بسیار زیادی را برآورده کرده است. این روبات انسان نما به قدری پیشرفته است که حتی می تواند با به پرواز در آوردن موشکی کاغذی از مسئولیت های محوله فرار کند. آموزش اطلس برای انجام این کارها تا حد بسیار زیادی او را شبیه به انسان ها کرده است و بهتر است قبل از این که روبات ها خوابیدن را نیز آموزش ببینند این آزمایش ها را متوقف کرد.

منبع: Gizmodo

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل