گزارش ویدیویی از سقوط سنگ آسمانی بر زمین

جرم اسمانی بزرگی چندی پیش در ایالت جورجیای آمریکا به زمین خورد. افراد واقع در زمین تنها با نگاه به آسمان به راحتی توانستند سقوط این سنگ آسمانی بزرگ را مشاهده کنند. برخی از این افراد برای گزارش این پدیده غیر معمول با ناسا تماس گرفتند. در همین راستا این سازمان با بررسی گزارش ها از سقوط یک شهاب سنگ و ورود آن به جو کره زمین خبر داد

ناسا با استفاده از چند سری از تصاویر ثابت تهیه شده از روشنایی این جرم آسمانی که با چشم غیر مسلح نیز قابل مشاهده بود این ویدیو را تهیه کرده است..

ناسا با استفاده از چند سری از تصاویر ثابت تهیه شده از روشنایی این جرم آسمانی که با چشم غیر مسلح نیز قابل مشاهده بود این ویدیو را تهیه کرده است. علاوه بر این ناسا بیان کرده است که این شهاب سنگ به احتمال بسیار زیاد تکه ای از یک سیارک بوده است که وزن آن حداقل 68 کیلوگرم تخمین زده شده و قطر آن نیز 41 سانتی متر است.

پنج ثانیه اول این فیلم شهاب سنگ را در قسمت پایینی تصویر به نمایش می گذارد که قبل از خارج شدن از دید دوربین روشن می شود. این ویدیو با استفاده از دوربین های ناسا تهیه شده است که هدف اصلی آنها مشاهده شهاب سنگ های روشن تر از سیاره ونوس است. سپس شهاب سنگ یاد شده در یک زاویه تند قرار گرفته و با سرعتی برابر با 29 هزار مایل (46 هزار و 400) بر ساعت از مقابل دیدگان متخصصان ناسا عبور کرد.

منبع: Cnet

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا