گزارش ویدیویی از پهپاد شکارچی

پهپاد ها در دنیای امروزی توجه زیادی را به خود جذب کرده اند و شاید بتوان گفت یکی از جریان های اصلی رشد تکنولوژی را همین پهپاد ها تشکیل می دهند. برای هر کدام از اپراتور های این پهپاد ها تولید پهپادی با قابلیت های جدید تر و کارایی های بهتر از اهمیت زیادی برخوردار بوده و می تواند شانس موفقیت بسیار زیادی را به همراه داشته باشد. در همین راستا گاهی پهپاد هایی تولید می شوند که به انجام اعمال شرورانه و خلاف قانون نیز دست خواهند زد

پهپاد مورد نظر قادر خواهد بود تا در حین پرواز به طرف پهپاد های خلاف کار توری را شلیک کرده و با استفاده از این تور پهپاد مورد نظر را دستگیر کند..

به این ترتیب گروهی از محققان از مرکز تحقیقاتی میشیگان بر این باورند که می توان با ساخت پهپادی که در مقابل پهپاد های دیگر قرار می گیرد بتوان از فجایع بار آمده توسط آنها جلوگیری کرد. پهپاد مورد نظر آنها قادر خواهد بود تا در حین پرواز به طرف پهپاد های خلاف کار توری را شلیک کرده و با استفاده از این تور پهپاد مورد نظر را دستگیر کند.

این پروژه که به واسطه دکتر مو رستگار (Mo Rastgaar) راهبری می شود، از این ایده ریشه می گیرد که اگر پهپاد های خلاف کار حامل مواد خطرآفرین باشند نمی توان استفاده از تفنگ دوربین دار به آنها شلیک کرد. برای مثال پهپادی که در ماه آوریل سال 2015 میلادی بر روی سقف ساختمان نخست وزیر ژاپن یافت شده بود حامل مواد رادیو اکتیوی بود که می توانست در مناطق اطراف پراکنده شده و بسیار خطر آفرین باشد.

با این وجود لازم است بدانید که ایده ساخت پهپاد های تور دار ایده جدیدی نیست. پلیس توکیو نیز به صورت هم زمان در حال کار بر روی تورهایی است که بتوانند در هوا و به صورت کاملا ایمن، پهپاد های خلاف کار را به دام بیندازند. در عین حال، کشور فرانسه نیز در پی ساخت پهپادی است که بتواند به تعقیب افراد مشکوک پرداخته و از دستگیری آنها اطمینان حاصل کنند. از آنجایی که امروزه پهپاد ها به یکی از مشکلات در سطح عمومی تبدیل شده اند انتظار می رود که از این دسته از پهپاد های مبارز برای اجرای قانون استفاده شود و ممکن است کشورهای دیگری نیز به سراغ فناوری های مشابه بروند.

منبع: Engadget

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا