نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

یافته های جدید درباره سیارک سرس

بررسی های انجام شده توسط ناسا بر روی سیارک سرس ممکن است به برخی پرسش ها درباره این سیارک پاسخ داده باید اما طبیعتا نتوانسته به تمامی آنها پاسخ دهد. حتی می توان گفت که بررسی های بیشتر و کوچک ترین کشف بر روی این سیارک ممکن است سوالات جدید تری را به همراه داشته باشد.

تصاویر ثبت شده از این سیارک نشان دهنده ترک هایی است که به احتمال زیاد در اثر ذوب موادی ایجاد شده اند که تولید کننده نقاط روشن این سیارک هستند

سازمان ناسا به تازگی جدید ترین عکس های خود را از نزدیک ترین فاصله به این سیارک منتشر کرده اند. این تصاویر که از فاصله 240 مایلی (384 کیلومتری) از این سیارک برداشت شده اند نشان دهنده اطلاعاتی هستند که ممکن تصور آنها از فاصله دور دست برای ما سخت باشد.

برای مثال می توانید دهانه آتش فشانی موجود در تصویر را در نظر بگیرید. همان طور که مشاهده می کنید این دهانه سرشار از دامنه های چین دار و غریبی است. محققان بر این باورند که این دامنه ها در نتیجه فرو ریختگی هایی است که در زمان وقوع آتش فشان انجام شده است. سایر تصاویر ثبت شده از این سیارک نشان دهنده ترک هایی است که به احتمال زیاد در اثر ذوب موادی ایجاد شده اند که تولید کننده نقاط روشن این سیارک هستند.

با این وجود تصاویر جدید نتوانسته است به تمامی سوالات دانشمندان درباره این سیارک پاسخ بدهد اما با این حال در اختیار داشتن همین حد از اطلاعات درباره این سیارک برای اکنون کافی به نظر می رسد. فضاپیمایی که مسئول ثبت این تصاویر بوده است (فضاپیمای داون) برای به پایان رساندند ماموریت خود در این ارتفاع یاد شده نسبت این سیارک باقی خواهد ماند. به این ترتیب تا زمانی که این فضاپیما در موقعیت مکانی حال حاضر خود قرار دارد احتمال دست یافتن به پاسخ های بهتر برای سوالات مطرح شده وجود دارد.

منبع: Engadget

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل