نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

اجرای طرح هسته علمی در کشور جهت جلوگیری از مهاجرت نخبگان

نصرت ا… ضرغام، رئیس صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران کشور در گفت‌و گو با باشگاه خبرنگاران جوان اظهار کرد: باید تلاش کنیم زمینه برقراری ارتباط بیشتر این بنیاد با نخبگان فراهم شود، بنیاد ملی نخبگان با هدف شناسایی استعدادها و زمینه پرورش و شکوفایی نخبگان زمینه اشتغال را برای این افراد فراهم می‌کند.
 
وی در ادامه با اشاره به اجرای طرح هسته علمی در کشور تصریح کرد: با اجرای این طرح تلاش می‌کنیم تا میزان نخبگان به خارج از کشور را کاهش دهیم و حتی زمینه‌ی بازگشت معکوس سرمایه‌های علمی کشور را نیز فراهم می‌کنیم.
 
ضرغام بیان کرد: بنا داریم از ظرفیت نخبگان کشور به خوبی حمایت کنیم، این افراد باید مورد حمایت قرار بگیرند تا اقدام علمی مناسب در کشور انجام شود، که برای حمایت از نخبگان بسته‌های حمایت را تهیه کرده‌ایم.
 
ضرغام با اشاره به بسته‌های حمایتی تصریح کرد: در این طرح دانشجویان نخبه تحت پوشش علمی قرار گرفته و حمایت می‌شوند. براساس این برنامه ریزی هر استادی 10دانشجو را تحت پوشش قرار می‌دهد.
 
وی بیان کرد: آینده کشور در دست نخبگان است، نخبگان به دنبال اشتغالی هستند که خودشان ایجاد کرده اند و اولین امر موضوعی است که مورد توجه همگان قرار می‌گیرد ولی به شرط آن که ساز و کار آن در کشور فراهم شود.
 
رئیس صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران با اشاره به اقدامات انجام شده در کشور در راستای فعالیت نخبگی عنوان کرد: از جمله اقدامات انجام شده در کشور در راستای فعالیت نخبگی و بهره مندی از آخرین اقدامات کشورهای پیشرفته می توان به کنگره مدیریت استعدادها که در تهران برگزار شد، اشاره کرد که پس از این کنگره به دنبال ایجاد تغییراتی هستیم که از نقطه تفکر صاحبان فرد در توسعه نخبگی استفاده کنیم.
 
وی خاطرنشان کرد: ایجاد شرکتهای دانش بنیان و اقتصاد دانش بنیان باید در کشور ترویج شود و بخش خصوصی نیز برای تقویت این بخش ورود پیدا کند و نیاز است کار آفرینی را به خوبی تقویت کنیم.
No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل