تخفیف صندوق نوآوری و شکوفایی به شرکت های دانش بنیان خوش حساب

دکتر بهزاد سلطانی روز شنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: در ابتدای پرداخت وام به شرکت های دانش بنیان از طرف صندوق نوآوری و شکوفایی، میزان سود وام ها به میزان 20 درصد مصوب شد و تعدادی از شرکت ها از این وام استفاده کردند.
وی افزود: بعد از مدتی، میزان سود وام ها به 17 درصد کاهش یافت و تعداد دیگری از شرکت های دانش بنیان از این وام ها بهره مند شدند و نهایتا اکنون نرخ بهره وام های صندوق نوآوری به 14 درصد رسیده است.
سلطانی وعده داد شرکت های دانش بنیان که با صندوق نوآوری و شکوفایی قرارداد بسته و وام هایی با بهره 20 درصد یا 17 درصد دریافت کرده اند، اگر تا انتهای کار، خوب عمل کنند و گروه نظارت صندوق، کار فناوری آنها را تایید کند و به لحاظ مالی هم در بازپرداخت اقساط وام ها به ما خوش حساب باشند، در پایان بازپرداخت، نرخ بهره وام های آنها به میزان 14 درصد محاسبه خواهد شد. 
وی با بیان این که طی دو سال اخیر تقریبا هر دو سه هفته، یک فعالیت جدید در صندوق نوآوری و شکوفایی راه اندازی شده است، ایجاد مجتمع های فناوری در دانشگاه ها و واگذاری آنها به شرکت های دانش بنیان را از جمله این اقدامات برشمرد.
رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی خاطرنشان کرد: درحال حاضر مجتمع فناوری دانشگاه صنعتی شریف خریداری شده و در حال واگذاری به شرکت های دانش بنیان است و کار احداث دو مجتمع فناوری در دانشگاه های تربیت مدرس و صنعتی امیرکبیر رو به پایان است.
وی همچنین به بررسی چهار پنج محل دیگر در استان های کشور به منظور ایجاد مجتمع های فناوری و واگذاری آنها به شرکت های دانش بنیان از سوی صندوق نوآوری و شکوفایی اشاره کرد.

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا