نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

تاثیر اجلاس وزرای علوم در ارتقای جایگاه دانشگاه‌های کشور

اجلاس وزراي علوم، فناوري و نوآوري از سوم تا پنجم اسفند 1393 به ميزباني وزارت علوم، تحقيقات و فناوري و همكاري وزارت امور خارجه و ساير نهادهاي ذي ربط در تهران برگزار شد که در این نشست در رابطه با توسعه آموزش عالی بین کشورها و سیاستگذاری کلان علم و فناوری در کشورهای عضو جنبش عدم تعهد تصمیم‌گیری شد.

 

البته وزرای علوم کشورهای مختلف در روزهای حضور در ایران علاوه بر شرکت در اجلاس به بازدید از دانشگاه‌های کشور نیز پرداختند و در مذاکره با روسای دانشگاه‌ها مسائل مرتبط با علم و فناوری را هم مطرح کردند.

احمد معتمدی رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر با اشاره به بازدید وزرای علوم چند کشور مختلف از این دانشگاه گفت: در بازدید وزرای علوم با امکانات  و موقعیت علمی کشورهای دیگر آشنا شدیم و توانستیم دانشگاه خود را با دانشگاه‌های آن‌ها مقایسه کنیم که این امر در برنامه‌ریزی‌های بعدی برای پیشرفت دانشگاه بسیار موثر است.

وی ادامه داد: شاید بازدید وزرای علوم از دانشگاه‌ها حتی نسبت به خود اجلاس تاثیر بیشتری در توسعه علم و فناوری هم برای ما و هم برای کشورهای بازدید کننده از دانشگاه‌های ما داشته باشد زیرا علاوه بر آشنایی با امکانات یکدیگر تفاهم‌نامه‌هایی نیز برای تبادل استاد و دانشجو بین وزرای علوم منعقد شد.

معتمدی اظهار داشت: برگزاری یک نشست یا اجلاس چند روزه بسیار مهم است ولی شاید تاثیر آن زمانی بیشتر باشد و بتواند در توسعه دیپلماسی علم و فناوری کشورهای موثر واقع شود که روسای دانشگاه‌ها هم در طول زمان پیگیر مسائل مطرح شده در اجلاس باشند.

رئیس دانشگاه امیرکبیر عنوان کرد: مذاکره با وزرای علوم کشورهای عضو جنبش عدم تعهد در ارتقای ارتباطات بین‌المللی دانشگاه‌های ما بسیار موثر بوده و تفاهم‌نامه‌هایی که منعقد کردیم می‌تواند ما را در ارتقای جایگاه دانشگاه کمک کند ولی باید به طور مداوم مسائل مطرح شده را پیگیری کنیم.

 

 

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل