اکتشاف ماه با فدراسیون

در بیانیه رسمی منتشر شده در رابطه با این فضاپیماهای جدید اعلام شده است : هیات داوری سازمان فضائی روسیه به سرپرستی ایگور کوماروف مدیر ارشد این سازمان با بررسی پیشنهادات مختلفی که از سوی افراد و نهادهای مختلف برای نامگذاری نسل جدید فضاپیماهای سرنشین دار ارائه شده بود ، نام فدراسیون را که از سوی فردی به نام آنتون اسموتکین پیشنهاد شده بود را به عنوان نام برگزیده ، انتخاب کرد .  گفتنی است در بین سه نام نهائی که جهت انتخاب به هیات داوران ارائه شده بود ، نام های وکتور و گاگارین نیز به چشم می خورد که احتمالا از این نام ها برای پروژه های فضائی آتی سازمان فضائی روسیه استفاده شود .

فضاپیمای فدراسیون قادر به حمل چهار سرنشین بوده و ساکنان این فضاپیما قادر به اقامتی سی روزه در آن در حالت عادی و اقامتی یک ساله در هنگام پهلو گیری این فضاپیما در یکی از ایستگاه های فضائی هستند .

در ادامه این بیانیه عنوان شده است که فدراسیون نامی بسیار عالی برای این محصول جدید محسوب می شود زیرا کشور پهناور روسیه مجموعه ای از فدراسیون 85 استان مختلف است که همگی در این پروژه مشارکت داشته و می توانند نام خود را روی ادامه یکی از  این راکت ها قرار دهند .

بر اساس اطلاعات منتشر شده از سوی سازمان فضائی روسیه ، این فضاپیماها برای توسعه برنامه مطالعات ماه توسط روسیه مورد استفاده قرار خواهند گرفت . فضاپیمای فدراسیون قادر به حمل چهار سرنشین بوده و ساکنان این فضاپیما قادر به اقامتی سی روزه در آن در حالت عادی و اقامتی یک ساله در هنگام پهلو گیری این فضاپیما در یکی از ایستگاه های فضائی هستند .  وزن نمونه مدارگرد این فضاپیما 14 هزار 400 کیلو گرم و وزن نمونه مخصوص اکتشاف ماه 19 هزار کیلو گرم است .

منبع :  tass

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا