نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

سخت جان ترین موجود کره زمین را بشناسید

خرس آبی که در بین جانورشناسان با نام خوکچه خزه ای نیز شناخته می شود دارای هشت پا بوده و جز سخت پوستان محسوب می شود . طول این جانور عموما کمتر از نیم میلیمتر بوده  ومی توانند در دمای بین منفی 273 درجه زیر صفر تا 151 درجه بالای صفر زندگی کند و از این نظر به عنوان موجودی منحصر به فرد شناخته می شود . این نمونه یخ زده در آب های قطب جنوب به دست آمده بود و بررسی های انجام شده توسط تیم پژوهشی فوق ، نشان می دهد که دست کم سی سال از زمان انجماد مطلق این جانور کوچک می گذشته است .

در همین رابطه موسسه ملی تحقیقات قطبی در ژاپن که با نام اختصاری NIPR شناخته می شود در بیانیه ای رسمی ، اعلام کرد : این جانور آبزی کوچک در یک نمونه خزه ای موجود در قطب شمال کشف شده بود که در سال 1983 از این منطقه برداشته شده و تا امروز در حالت یخ زده قرار داشت . محل کشف این موجود ، در بخش های شرقی قطب جنوب اعلام شده است .

این جانور آبزی کوچک در یک نمونه خزه ای موجود در قطب شمال کشف شده بود که در سال 1983 از این منطقه برداشته شده و تا امروز در حالت یخ زده قرار داشت . به تازگی دانشمندان موفق شدند تا این موجود را به زندگی بازگردانند .

گستره زندگی خرس های آبی در بیشتر مناطق کره زمین امتداد یافته و می توان نمونه های این جانور را از استوا تا قطب مشاهده کرد . بررسی های جانورشناسان نشان می دهد که این موجودات سخت جان توانائی تحمل دمای صفر مطلق ، نقطه جوش و حتی خشکی بسیار زیاد را دارند اما این برای نخستین بار است که به صورت عملی شاهد زنده ماندن یکی از آن ها در مدت زمانی حدود سی سال و در شرایط یخ زدگی مطلق هستیم . گفتنی است در آزمایش های فضائی انجام شده نیز این جانور توانست به مدت ده روز در خلا  دوام آورده و زنده بماند .

منبع : efe

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل