نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

برنامه‌های اولین شرکت دانش‌بنیان پژوهشگاه صنعت نفت تشریح شد

 مهندس محمدمهدی جعفری در حاشیه دوازدهمین نمایشگاه بین‌المللی انرژی کیش گفت: شرکت ما اولین شرکت دانش‌بنیان پژوهشگاه صنعت نفت بوده و حوزه فعالیت آن کاتالیست و مواد شیمیایی است.

وی در تشریح سیاست‌های پژوهشگاه مبنی بر تشکیل این شرکت‌ها گفت: شرکت ما با هدف تبدیل دانش کسب شده توسط پژوهشگاه در چندین سال فعالیت به محصولات دانش‌بنیان و همچنین بومی‌سازی و تولید این محصولات و سایر محصولات دانش‌بنیان مورد نیاز صنایع نفت، گاز و پتروشیمی تاسیس شده و در این زمینه‌ها با پژوهشگاه همکاری می‌کند.

جعفری با اشاره به این که تاکنون این شرکت در زمینه‌های مختلفی با توصیه پژوهشگاه فعالیت کرده، افزود: پروژه تولید روغن سنتزی کمپرسورهای CNG و مشارکت در تولید تجهیزات طرح مربوط به جمع‌آوری بخارات بنزین با همکاری شرکت دانش‌بنیان نانو از مهم‌ترین فعالیت‌های این شرکت است.

مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان در ادامه تصریح کرد: مشارکت در تولید د مول سی فایر و افزایه‌های مورد نیاز برای استفاده‌های متفاوت از جمله افزایه‌های خوردگی و اسید کاری از دیگر برنامه‌های در دست اقدام این مجموعه است.

جعفری با تاکید بر اینکه اولین شرکت دانش‌بنیان پژوهشگاه در ارتباط تنگاتنگ با مجموعه‌های پردیس پایین دستی پژوهشگاه است، گفت: پژوهشکده‌های کاتالیست، پالایش و پلیمر و مواد شیمیایی این مجموعه، ارتباط نزدیکی با این شرکت داشته و با توجه به رسالت تعریف شده مقرر است دانش تولیدی این پژوهشکده‌ها را صنعتی و به بازارها عرضه کنیم.

جعفری در خصوص حضور این شرکت در این نمایشگاه گفت: از آن جایی که پژوهشگاه درصدد است که همواره با قدرت در عرصه صنعت ظاهر شود، از این رو شرکت‌های وابسته به این مجموعه نیز همواره با این مرکز با هدف معرفی محصولات خود به صنعت در رویدادهای مهم حضور دارند.

وی خاطرنشان کرد: هر شرکتی در بدو تشکیل به مساله اقتصادی و سودآوری تمرکز دارد و شرکت ما نیز همین گونه است و امیدواریم با همکاری با پژوهشگاه صنعت نفت بتوانیم به اهداف چشم اندازهای ترسیم شده که همان تولید محصولات دانش‌بنیان با ارزش افزوده بالا است، دست پیدا کنیم.

به گزارش ایسنا،بر اساس این گزارش، دوازدهمین دوره نمایشگاه بین‌المللی انرژی کیش از 21 دی ماه در مرکز نمایشگاه‌های بین‌المللی کیش آغاز به کار کرده است و تا 24 دی ماه با حضور فعالان و صاحب‌نظران این حوزه ادامه دارد.

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل