نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

ژنتیک عامل 70 درصد کل سقط ها در جهان

دکتر مریم السادات حسینی افزود:براساس آمار جهانی میزان شیوع سقط مکرر جنین 3 تا 4 درصد کل بارداری ها است.به سه بار سقط پشت سر هم سقط مکرر گفته می شود که به دو دسته اولیه و ثانویه تقسیم می شود. 
وی ادامه داد:سقط مکرر اولیه به سه بار سقط پشت سر هم بدون تولد زنده گفته می شود و سقط مکرر ثانویه به سقط هایی که بعد از یک بارداری موفق و تولد زنده صورت می گیرد، گفته می شود. 
استاد تمام گروه زنان دانشگاه شهید بهشتی افزود:علل آناتومیک که مربوط به ساختار رحم است، علل هورمونال، بیماری های خودایمنی مانند لوپوس، اختلالات انعقادی اکتسابی یا ارثی و بیماری های آناتومیکی و اختلالات رحم که یکی از آنها نارسایی دهانه رحم است از دیگر علل سقط مکرر به شمار می رود. 
حسینی با بیان اینکه سقط مکرر ناشی از نارسایی دهانه رحم قابل پیشگیری است، گفت: به دلیل اهمیت این موضوع یکی از مباحث این کنگره به بررسی لزوم یا عدم لزوم غربالگری همه زنان از نظر ابتلا به این نارسایی قبل از بارداری اختصاص دارد. 
وی گفت:بیماری های زمینه ای مادر، مانند بیماری های خود ایمنی و سندرم آنتی فوسفولیتید که طی آن بدن علیه خود موادی می سازد که منجر به دفع جنین می شود ازدیگر علل سقط مکرر محسوب می شود. 
رییس کنگره چالش های بالینی در زنان،مامایی و نازایی اظهارکرد:این بیماری با انجام یک آزمایش خون قابل تشخیص و با درمان دارویی قابل درمان است. 
حسینی ادامه داد:اختلالات هورمونی که عمده علل آن مربوط به نارسایی تخمدان ها است ، قابل تشخیص است و می توان با تجویز هورمون های لازم آن را درمان کرد. 
وی با بیان اینکه در زنانی که تخمدان پلی کیستیک دارند میزان سقط بیشتر است، افزود:اختلالات انعقادی که در اثر کمبود برخی فاکتورهایی که در لخته شدن خون دخیل هستند ، بروز می یابد قابل تشخیص و پیشگیری است.
به گزارش انجمن متخصصان زنان و مامایی ایران، اولین کنگره بین المللی چالش های بالینی در مامایی، زنان و نازایی از 27 تا 30 بهمن ماه سال جاری با حضور جمعی از متخصصان داخلی و خارجی حوزه زنان در مرکز همایش های بین المللی دانشگاه شهید بهشتی برگزار می شود.

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل