برگزاری جلسه هم‌اندیشی رئیس جهاددانشگاهی و رئیس بنیاد نخبگان همدان

دکتر غلامحسین مجذوبی رئیس بنیاد نخبگان استان همدان در این نشست با اشاره به اهمیت و جایگاه اقتصاد دانش‌ بنیان اظهار کرد: با توجه به تحصیل بیش از 100 هزار دانشجو در مراکز آموزش عالی و دانشگاه‌های استان و همچنین یک هزار و 500 عضو هیات علمی و استاد، بهترین راه دستیابی به اقتصاد دانش‌بنیان، استفاده از ظرفیت‌های علمی و دانشجویی استان است.

وی با تاکید بر ظرفیت‌های علمی و پژوهشی استان افزود: با اتکا به همین داشته‌ها می‌توان موقعیت مطلوبی برای حرکت استان در راستای اقتصاد دانش‌بنیان و فراهم کردن منابع مورد نیاز در این مسیر ایجاد کرد.

مجذوبی هم‌افزایی دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی را بسیار ضروری برشمرد و گفت: در همین راستا باید جلسات هماهنگ و مدونی بین مسؤولان دانشگاه‌های استان برگزار شده و در قالب تفاهم‌نامه‌های همکاری اقدامات لازم صورت گیرد.

وی با اعلام آمادگی بنیاد نخبگان استان در حمایت از نخبگان خاطرنشان کرد: یکی دیگر از راه‌های دستیابی به اقتصاد دانش‌بنیان، حفظ و حمایت از نخبگان و پشتیبانی آنها است.

اکبر اسدی، رئیس جهاددانشگاهی همدان نیز در این جلسه ضمن تشریح گزارشی از اقدامات این نهاد در سطح استان، با اشاره به تنوع عملکرد جهاد در حوزه‌های مختلف فرهنگی، آموزشی، پژوهشی و … اظهار کرد: جهاددانشگاهی خود یک نهاد دانش‌بنیان است به‌ طوری که توانسته است خدمات کم‌نظیر و موفقیت‌آمیزی را در سطوح استانی و همچنین ملی پایه‌گذاری کرده و به نتایج مطلوبی برساند.

وی با اشاره به رویکرد پژوهشی جهاددانشگاهی به‌ویژه در سال‌های اخیر ادامه داد: این نهاد آمادگی کامل خود را برای همکاری با بنیاد نخبگان استان و سایر مراکز علمی و پژوهشی اعلام می‌دارد.

به گزارش ایسنا ، در پایان این نشست، مقرر شد برای تعامل و همکاری بیشتر تفاهم‌نامه‌ای بین بنیاد نخبگان استان و جهاددانشگاهی همدان در زمینه‌های فرهنگی، آموزشی و پژوهشی منعقد شود.

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا