نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

پیشرفت فناوری توانایی خلبانان را کم می کند

سازمان حمل و نقل آمریکا اعلام کرد، در حالیکه شرکت های خودرو سازی روی به سیستم خودران آورده اند، خلبان ها به ویژه آمریکایی ها در حال حاضر بسیار وابسته به سیستم اتو پایلوت (خلبان خودکار)  هستند و حتی سازمان هواپیمایی فدرال هم در مورد آموزش صحیح خلبان ها در کنترل هواپیما به صورت دستی هم مطمئن نیست.

همچنین در گزارش حسابرسی منتشر شده سازمان هواپیمایی فدرال آماده است: در چندین سانحه اخیر هوایی از جمله سقوط پرواز ۲۱۴ ایرلاین  Asiana در جولای سال ۲۰۱۳ میلادی ثابت شده است، خلبانانی که به سیستم اتوماسیون متکی هستند در موقعیت های اضطرای مستعد به انجام اشتباه می باشند و باید کنترل هواپیما در هر حادثه ای به وضعیت دستی تغییر پیدا کند.

در ادامه این گزارش آمده است، متکی شدن به سیستم اتوماسیون هواپیما موجب نگرانی در میان متخصصین صنعت شده است و این سئوال مطرح می شود که آیا خلبانان به اندازه کافی آموزش می بینند که از سیستم کنترل دستی استفاده کنند.

همچنین در قسمت دیگر این گزارش به این نکته اشاره شده است که پیشرفت فناوری باعث کم رنگ تر شدن استفاده از کنترل دستی هواپیما شده و از سوی دیگر خلبان ها توانایی های خود در ناوبری دستی هواپیما را بیش از حد می پندارند که این بسیار خطرناک است.

به گزارش مهر، در همین راستا سازمان هواپیمایی فدرال آمریکا در حال وضع قوانین جدیدی است که کارآمدی خلبان ها را بطور شفاف تایید کند.

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل