نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

شناسائی فسیل بزرگترین کروکودیل دریایی جهان

در سال 2014 میلادی ، گروهی از پژوهشگران دیرینه شناس در بررسی های خود موفق به کشف بقایای فسیل شده و اسکلت یک کروکودیک غول پیکر شدند . این فسیل در نزدیکی شهر تطاوین در کشور تونس به دست آمده و از همان زمان ، مطالعات روی این نمونه منحصر به فرد در دانشگاه بولونیا از کشور ایتالیا آغاز شد . به تازگی پژوهشگرانی که این مطالعات را پیگیری می کردند ، دریافتند که فسیل فوق به نوعی خاص از کروکودیل های دریایی تعلق دارد که بزرگترین نوع کروکودیل دریائی محسوب می شود که در کره زمین زندگی کرده است .

 بر اساس بررسی ها و آزمایش های انجام شده ، این کروکودیل در حدود 130 میلیون سال پیش زندگی می کرده و با نام علمی Machimosaurus rex شناخته می شود . این کروکودیل غول پیکر ، در حدود ده متر طول داشته و وزن آن در حدود 3 تن تخمین زده می شود .

بر اساس بررسی ها و آزمایش های انجام شده ، این کروکودیل در حدود 130 میلیون سال پیش زندگی می کرده و با نام علمی Machimosaurus rex شناخته می شود . این کروکودیل غول پیکر ، در حدود ده متر طول داشته و وزن آن در حدود 3 تن تخمین زده می شود.

دیرینه شناسان و متخصصان جانور شناسی با بررسی این فسیل اعلام کردند که  Machimosaurus rex توانستد در دوره ژوراسیک دوام آورده و منقرض نشود ، وی با توجه به ویژگی های خاص خود  به حضور خود در کره زمین طی دوره کرتاسه  نیز ادامه داده و همچنان به عنوان یک شکارچی بزرگ ، بی رحم و خطرناک دریائی در  این روزگار وجود داشت .

دیرینه شناسان با بررسی این موضوع اعلام کردند که فسیل فوق الذکر از این نظر نیز دارای اهمیت است که این جانور در فاصله انتقالی بین دو دوره زمین شناسی وجود داشته و مطالعه آن می تواند بخش هایی ناشناخته از این دوران را مشخص کند .

منبع

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل