نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

عینک سه بعدی بر روی چشمان حشرات

تحقیق درباره نحوه عملکرد اعضای بدن حیوانات می تواند به خوبی برای کاربردهای پزشکی به کار بیاید، به این ترتیب دانشمندان بارها بر روی اعضای مهمی مانند چشمان حیوانات تحقیق می کنند. در یکی از آخرین موارد این تحقیقات، دانشمندان برای بررسی وضعیت عمق دید در حشرات، اقدام به قرار دادن یک عینک سه بعدی بر روی چشمان منتیس کرده اند.

امکان استفاده از این تحقیقات برای بهبود روش های درمانی برای افراد مبتلا به بیماری های چشم وجود دارد و دانشمندان باید این اطلاعات را برای شرایط انسانی مورد بررسی قرار بدهند.

این تحقیقات به این علت انجام شده است که بتوان یک تئوری بسیار قدیمی را به اثبات رساند. این تئوری به این ترتیب است که دانشمندان در دهه هشتاد میلادی متوجه شده بودند که منتیس، دارای ساختار دید سه بعدی مشابه با ساختار دید توسط عینک های سه بعدی برای انسان است.

البته این تئوری برای اثبات با دشواری هایی بسیار زیاد روبرو بود و به همین دلیل نیز تنها چند عکس محدود برای اثبات آن وجود داشت که دانشمندان بسیاری آن را کافی نمی دانستند. به این ترتیب دانشمندان برای بررسی مجدد این شرایط به آزمایش هایی جدید دست زده اند.

در این آزمایش ها دانشمندان دانشگاه نیوکاسل اقدام به ساخت یک عینک سه بعدی بسیار کوچک کرده و آن را بر روی چشمان منتیس قرار دادند. پس از این کار، زاویه دید این موجود توسط دانشمندان بررسی شد و در ادامه نیز برای بررسی های بیشتر، عینک های قدیمی قرمز و آبی ویژه به کار گرفته شده برای تصاویر سه بعدی را بر روی چشمان او قرار دادند و این آزمایش ها را تکرار کردند.

به این ترتیب این تئوری به صورت کامل و با اسنادی غیرقابل انکار، به اثبات رسید. شایان ذکر است که امکان استفاده از این تحقیقات برای بهبود روش های درمانی برای افراد مبتلا به بیماری های چشم وجود دارد و دانشمندان باید این اطلاعات را برای شرایط انسانی مورد بررسی قرار بدهند. در ادامه شاهد تعدادی از تصاویر برداشت شده از این آزمایش ها خواهید بود.

منبع

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل