نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

فعال کردن کانون‌های توسعه فناوری در منطقه ویژه علم و فناوری

 علی جهانگیری در نشست تخصصی تعیین محور فعالیت کانون‌های توسعه فناوری این منطقه اظهار کرد: ما تلاش می‌کنیم تا با رویکرد حمایتی و هدایتی در کنار شرکت‌های دانش بنیان و شرکت‌های فناور باشیم.

وی با تاکید بر ضرورت فعال کردن کانون‌ها در منطقه ویژه علم و فناوری گفت: کانون‌ها گستره جغرافیایی هستند که می‌توانند محل استقرار شرکت‌ها و موسسات فعال در حوزه علم و فناوری باشند.

نماینده تام الاختیار استاندار آذربایجان شرقی در حوزه فناوری، هم افزایی و کاهش هزینه‌ها را از جمله مزایای این کانون‌ها برای شرکت‌های فعال در این مجموعه‌ها برشمرد و خاطرنشان کرد: تشکیل خوشه کفش نمونه بارزی از موفقیت فعالان این عرصه در ایجاد ارتباط سیستماتیک و منظم به یکدیگر است.

جهانگیری گفت: در حال حاضر ما شاهد هستیم که بعد از تشکیل خوشه کفش تحولات اساسی در این بخش به وقوع پیوسته است و این مهم می تواند الگوی موفقی برای دیگر بخش‌ها باشد.

به گزارش ایسنا،مدیر منطقه ویژه علم و فناوری ربع رشیدی، اظهار کرد: فراموش نکنیم که ما در صدد ایجاد ساختارهای جدید نیستیم بلکه تلاش می‌کنیم تا از توانمندی‌های استان به نحو شایسته‌ای در جهت تولید ثروت از علم قدم برداریم و اگر در برهه‌ای احساس کردیم که نیاز به کانون جدید است و این پتانسیل در استان وجود دارد بدون شک این موضوع نیز در برنامه کاری ما قرار می‌گیرد.

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل