منجمان در جستجوی افق حوادث

مناطقی ویژه در فضا وجود دارد که برای مدت های مدید، دانشمندان را به خود مشغول ساخته است. این مناطق که افق حوادث یا Event horizons نام گرفته است، هنوز سرشار از رمز و راز های حل نشده ای است که دانشمندان را به خود جذب کرده است. عکس برداری از این مناطق نیز بسیار دشوار است زیرا آنها هیچ نوری از خود منتشر نمی سازند و حتی بازتاب نمی دهند.

دانشمندان بر اساس قانون نسبیت عام انتظار دارند که این طول موج بتواند گازهای آشفته موجود در این سیاه چاله که مانند هلال درخشان نور در اطراف منطقه افق حوادث وجود دارد را نشان دهد.

با این وجود، بر اساس گزارش های منتشر شده در این زمینه، تلسکوپ مختص این ناحیه در حال ساخت است و می تواند تا سال 2017 میلادی اطلاعات مفیدی را در زمینه سیاه چاله موجود در کهکشان راه شیری به نام کمان ای (Sagittarius A) به دست دهد.

فریال اوزل (Feryal Ozel)، یکی از اعضای این تیم تحقیقاتی در این باره بیان کرد که هنوز هم در این پژوهش چالش های زیادی وجود دارد که باید برطرف شود زیرا نگاه به Sagittarius A از کره زمین مانند این است که بخواهید یک دی وی دی موجود در کره زمین را از سطح کره ماه مشاهده کنید. این تیم برای عکس برداری از این منطقه 9 تلسکوپ رادیویی از جای جای کره زمین را به یکدیگر متصل کرد.

علاوه بر این تیم تحقیقاتی یاد شده باید طول موجی از نور را می یافت که بتوان آن را دریافت کرد. به این ترتیب تیم تحقیقاتی یاد شده مجبور به انجام یک میلیون شبیه سازی شده و سرانجام تصمیم بر انتخاب طول موج 1.3 میلی متری گرفتند. دانشمندان بر اساس قانون نسبیت عام انتظار دارند که این طول موج بتواند گازهای آشفته موجود در این سیاه چاله که مانند هلال درخشان نور در اطراف منطقه افق حوادث وجود دارد را نشان دهد. با این وجود برای مطمئن شدن از این امر باید تا زمان انتشار عکس های واقعی از این منطقه منتظر بمانیم.

منبع

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا