نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

ستاری: شورای عالی فضایی کشور تشکیل جلسه می دهد

سورنا ستاری روز سه شنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: شورای عالی فضایی از ابتدای تصویب این شورا تاکنون فقط سه جلسه تشکیل داده است، کار این شورا تصمیم گیری در زمینه سیاست های کلان فضایی کشور است و ریزبرنامه ها در دیگر مراکز و دستگاه های اجرایی کشور انجام می شود.
ستاری ادامه داد: چهارمین جلسه این شورا به زودی و به احتمال زیاد با حضور رئیس جمهوری برگزار خواهد شد و اگر شخص رئیس جمهوری به دلیل مشغله کاری حضور نداشته باشند، چهارمین جلسه این شورا با حضور سایر اعضا و به ریاست بنده برگزار خواهد شد.
ستاری اظهارکرد: برگزار نشدن جلسه شورا تاکنون به این دلیل است که سعی بر این بوده است با حضور رییس جمهوری برگزار شود، قطعا در آستانه روز ملی فناوری فضایی جلسه شورای عالی فضایی با حضور سایر اعضا برگزار خواهد شد. 
وی با اشاره به این که در روز ملی فضایی خبرهای خوبی ارایه خواهد شد، افزود: در این روز قراردادهای جدیدی با دانشگاه ها منعقد خواهد شد و نیز خبرهای خوبی از مرکز فضایی امام خمینی(ره) خواهیم داشت. 

شورای عالی فضایی، عالی ترین مرجع رسیدگی به مسائل فضایی ایران است که اساسنامه آن بهمن ماه سال 83 از سوی سازمان مدیریت و برنامه ریزی ایران تصویب شد، این شورا زیر نظر رئیس جمهوری به مسائل مربوطه رسیدگی می کند. این شورا هم اکنون در وضعیت نیمه فعال به سر می برد و با وجودی که باید طی سال های بعد از تأسیس حداقل20 بار تشکیل جلسه می داد، تاکنون فقط سه بار جلسه تشکیل داده است.
در ماده 8 اساسنامه شورای عالی فضایی کشور، بر رسمیت جلسات شورا با حضور اکثریت اعضا و حضور رئیس جمهوری و در غیاب وی معاون اول رئیس جمهوری، تاکید شده است. رییس جمهوری پارسال با استناد به اصل 124 قانون اساسی، مسئولیت اداره جلسات شورای عالی فضایی کشور را به سورنا ستاری، تفویض کرده است.
14 بهمن ماه روز ملی فناوری فضایی نامگذاری شده است. در 14 بهمن 1387 ایران با پرتاب موفقیت امیز ماهواره امید به کشورهای دارای توانایی پرتاب ماهواره پیوست. 

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل