نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

موسسه رازی آماده انتقال تکنولوژی تولید واکسن به بخش خصوصی است

 دکتر حمید کهرام درباره ضرورت ورود بخش خصوصی به حوزه تولید در این موسسه اظهار کرد: مشارکت جدی بخش خصوصی برای توسعه واکسن‌سازی در کشور از برنامه‌های اساسی موسسه رازی است.

وی گفت: اکنون تولیدات این موسسه به خوبی نیاز کشور در بیشتر واکسن‌ها و فرآورده‌های بیولوژیک را تامین می‌کند، اما برای صادرات و حضور در بازارهای خارجی باید زمینه مشارکت بخش خصوصی را فراهم کرد.

وی تاکید کرد: ما بر این باوریم که تحول در صنعت واکسن‌سازی بدون مشارکت بخش خصوصی به دست نمی‌آید و این امر نیازمند فراهم‌سازی زیرساخت‌هایی است.رییس موسسه رازی خاطرنشان کرد: گرچه ظرفیت این موسسه در صورت بازسازی ساختمان‌های قدیمی و تجهیز امکانات، بسیار بالاتر از تولید کنونی است، اما در عین حال این موسسه آماده است تکنولوژی پیشرفته تولید این محصول استراتژیک را در اختیار آن دسته از بخش خصوصی که تجهیزات و امکانات لازم برای تولید را دارند، قرار دهد.

به گزارش ایسنا، وی راه‌اندازی و توسعه پژوهشکده‌ها، پارک فناوری، مراکز رشد و شرکت‌های دانش‌بنیان را گام‌های اساسی و بنیادین موسسه رازی در دو سال گذشته به منظور تحقق اصل 44 قانون اساسی برشمرد و از تاسیس 10 شرکت دانش‌بنیان طی این مدت خبر داد.

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل