نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

پر کوسه ترین خلیج طبیعی دنیا

خلیج و بندرگاه طبیعی جکسون از تعداد زیادی خلیج های بسیار کوچک تر ، غارهای آبی ، ساحل های زیبا و آبراه های باریک تشکیل شده است و چشم انداز زیبایی را آفریده است . گفتنی است بندرگاه سیدنی به سیدنی هارپر نیز شهرت داشته و آب های اقیانوس آرام را مانند یک کامال طبیعی ، به طول چندین کیلومتر به داخل خاک استرالیا هدایت می کند .

بندرگاه سیدنی به سیدنی هارپر نیز شهرت داشته و آب های اقیانوس آرام را مانند یک کامال طبیعی ، به طول چندین کیلومتر به داخل خاک استرالیا هدایت می کند .

یکی از مهمترین دلایل شهرت خلیج جکسون ، تنوع بسیار زیاد آبزیان این منطقه است و علی رغم شلوغ بودن و پر تردد بودن این خلیج و بندر مشهور شهر سیدنی ، این منطقه یکی از پر کوسه ترین سواحل و خلیج های جهان محسوب می شود .

 بندرگاه سیدنی از دو محل توریستی و ویژه مشهور و شناخته شده نیز برخوردار است که بد شهرت جهانی اش افزوده است . این دو محل عبارت اند از؛ خانه اپرای سیدنی و سکوی عرشه کشتی بندرگاه سیدنی . در نزدیکی این بندرگاه ، تفریحگاه های بسیاری وجود دارد که به شلوغی و پر رفت و آمد بودن بندرگاه کمک کرده است.

کانال و خلیج جکسون نقش بسیار مهمی در رونق تجاری و اقتصادی شهر سیدنی ایفا کرده و به نوعی نبض تجاری و اقتصادی این بندر مهم استرالیا به شمار می رود .

مترجم: احسان محمدحسینی

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل