نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

بومی سازی فناوری نیروگاه های زباله سوز در کشور اجتناب ناپذیر است

 محسن مردانی در جلسه بررسی دستاوردهای اولین همایش ملی اقتصاد انرژی با رویکرد انرژی های تجدیدپذیر، با اشاره به استفاده از نیروگاه های زباله سوز به عنوان راهکار دفع پسماند و تولید انرژی از زباله های شهری به عنوان یک منبع تجدید پذیر، بومی سازی فناوری نیروگاه های زباله سوز و سازگاری آن با زباله های شهری ایران را به عنوان یکی از نکات کلیدی در ساخت نیروگاه های زباله سوز برشمرد.
وی افزود: در زمینه استفاده از تکنولوژی نیروگاه های زباله سوز نمی توان تنها به خرید کارخانه از خارج ازکشور، بدون توجه به وضعیت بومی ایران اقدام کرد.
مسئول کمیته علمی «همایش ملی اقتصاد انرژی با رویکرد انرژی های تجدیدپذیر» با اشاره به توانمندی های سازمان جهاد دانشگاهی صنعتی شریف در انجام پروژه هایی همچون بومی سازی و ساخت اولین کارخانه بومی کمپوست و اجرای بیش از 2500 پروژه صنعتی، آمادگی این سازمان را برای اجرای این گونه طرح های ملی و انتقال فناوری و بومی سازی این نیروگاه ها اعلام کرد.
عضو هیات علمی جهاد دانشگاهی با بیان این که انتقال و بومی سازی فناوری نیروگاه های زباله سوز نیازمند همکاری همه جانبه سازمان های ذیربط است، درباره طرح ها و پیشنهادهای برآمده از همایش توضیح داد: پیشنهاد اجرای طرح زباله سوز شهرستان نیشابور با کاربری انهدام زباله های شهری و بیمارستانی و تولید انرژی مورد نیاز شهرستان و نیز کانکس های خورشیدی با کاربری آموزشی با هدف تأمین انرژی گرمایی و روشنایی محل های آموزشی شهرستان بخشی از دستاوردهای اولین همایش ملی اقتصاد انرژی است که در همین رابطه جلسات تخصصی و مذاکرات رسمی با مسئولان ذیربط جهت هماهنگی های اجرائی در حال انجام است.
وی پیشنهاد تأسیس دبیرخانه دائمی همایش اقتصاد انرژی در نیشابور با هدف پیگیری و عملیاتی کردن طرح ها و پیشنهادات مرتبط را از دیگر دستاوردهای این همایش ذکر کرد.
معاون پژوهشی سازمان جهاد دانشگاهی صنعتی شریف با اشاره به پتانسیل های طبیعی و مدیریتی در نیشابور، از تهیه طرحی جهت حمایت دولت از این شهرستان به عنوان الگوی انرژی های تجدیدپذیر خبر داد و افزود: این طرح هم اکنون در مرحله ی آماده سازی است که به زودی به دولت ارائه خواهد شد.
به گزارش ایرنا از جهاد دانشگاهی صنعتی شریف،اولین همایش ملی «اقتصاد انرژی با رویکرد انرژی های تجدیدپذیر» با حضور اندیشمندان و صاحبنظران این حوزه در روزهای پایانی آذرماه سالجاری در نیشابور برگزار شد.

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل