نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

نشست «توسعه پژوهش و آموزش عالی قرآنی» برگزار می‌شود

دکتر ابوالفضل خوش‌منش،‌ رییس مرکز هماهنگی و توسعه پ‍ژوهش و آموزش عالی قرآنی کشور، برگزاری این نشست را در جهت برنامه‌ریزی و سیاستگذاری مشارکت‌جویانه مبتنی بر دیدگاه‌های ذی‌نفعان برشمرد و اظهار کرد: برنامه‌ریزی‌های کلان ستادی زمانی قابلیت اجرایی شدن می‌یابد که برآمده از شناخت دقیق مسائل دانشگاه‌ها باشد و این مهم جز از طریق تعامل گسترده با صفوف اجرایی محقق نخواهد شد.

دبیر کمیسیون توسعه پژوهش و آموزش عالی قرآنی ایجاد مفاهمه دوسویه بین ستاد و صف را هدف دیگر این نشست دانست و افزود: سیاست‌های کلان حوزه علم و فناوری برای تحقق در دنیای واقعی باید به اهداف و برنامه‌های اختصاصی متناسب با هر یک از گروه‌های علمی تبدیل شوند و این فرایند جز از طریق تعامل و گفت‌وگوی مؤثر بین همه ذی‌نفعان محقق نمی‌شود.

وی در ادامه اظهار کرد: یکی از مطالبات مؤکد و مکرر در اسناد بالادستی نظام جمهوری اسلامی ایران در حوزه علم و فناوری، مطالبه «انطباق آموزش عالی با نیازهای واقعی جامعه» است که در این خصوص باید سهم و جایگاه رشته‌های قرآنی در تأمین نیازهای معرفتی جامعه مشخص شود که برای نیل به این هدف طی هفته‌های قبل، نظرات مدیران گروه‌های قرآنی کشور و استادان برجسته سایر رشته‌ها اخذ شد که در طول نشست به بحث گذاشته می‌شود.

وی در ادامه با اشاره به منشور توسعه فرهنگ قرآنی به عنوان عالی‌ترین سند بالادستی کشور در حوزه قرآن، افزود: مهم‌ترین دستاورد مورد انتظار این نشست، ایجاد وحدت نظر و عزم عمومی بین سرگروه‌های رشته‌های قرآنی و صاحبنظران مطالعات میان رشته‌ای قرآنی برای نقش آفرینی در نظام توسعه فرهنگ قرآنی است.

به گزارش ایسنا،‌ رییس مرکز هماهنگی و توسعه پ‍ژوهش و آموزش عالی قرآنی کشور گفت: علاقه‌مندان و صاحب‌نظران این حوزه می‌توانند نظرات و پیشنهادهای خود را به رایانامه quran@msrt.ir ارسال کنند.

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل