مشاهده اجسام خارج از دید در رانندگی

کمپانی مایکروسافت در همکاری با شرکت فعال در زمینه تولید ابزار رانندگی خودکار به نام IAV موفق به تولید حسگری شده اند که می تواند اجسام یا وقایعی را که از چشم دوربین ها پنهان مانده است را ببیند. رانندگان خودرو مجهز به این سیستم می توانند با استفاده از پلتفرم آزور و ویندوز 10 به نرم افزارهایی نظیر کورتانا و اسکایپ دسترسی داشته باشند. علاوه بر این خودروهای مجهز به این سیستم می توانند عابران پنهان در نقاط کور جاده را با استفاده از اتصال ایجاد شده مابین نرم افزار خاص نصب شده بر روی تلفن همراه یا ابزارهای پوشیدنی آنها و چراغ راهنمایی موجود در محل موقعیت یابی کنند.

این سیستم برای مدل سازی پیش بینی خطر از اینترنت اشیا پلت فرم آزور و همچنین سیستم تجزیه و تحلیل کورتانا بهره می گیرد.

در طول آزمایش این سیستم، خودرو مجهز به این سیستم توانست در حین رانندگی، به راحتی موقعیت شخصی را که از این نرم افزار بر روی ابزار پوشیدنی خود استفاده کرده بود را تشخیص دهد. لارم به ذکر است که موقعیت این شخص به نحوی طراحی شده بود که هیچ کدام از دوربین ها و رادار ها و حتی سرنشینان اتوموبیل نیز قادر به دیدن او نبودند. چراغ راهنمای موجود در جاده که به پلت فرم آزور متصل شده بود به واسطه نرم افزار یاد شده از وجود این عابر مطلع شده و سپس اطلاعات او را به سیستم موجود در خودرو مخابره می کند.

این سیستم برای مدل سازی پیش بینی خطر از اینترنت اشیا پلت فرم آزور و همچنین سیستم تجزیه و تحلیل کورتانا بهره می گیرد. همچنین نیازمند به یک خودرو و زیرساخت هایی نظیر چراغ ها و علائم راهنمایی و رانندگی نیز هست. البته لازم به ذکر است که این سیستم به نحوی طراحی شده است که بتواند در کنار سایر حسگر های موجود در اتوموبیل های بدون راننده یا اصطلاحا خودران، به فعالیت بپردازد بنابراین سازندگان این دسته از خودرو ها می توانند از این سیستم به همراه سایر سیستم های امنیتی موجود در بازار در خودرو خود بهره ببرند.

منبع

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا