نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

وضعیت مالکیت اسلحه در سراسر جهان

بر اساس نقشه ارائه‌شده، ایالات متحده امریکا در سال 2010 با 88.8 اسلحه در هر 100 نفر بالاترین سطح مالکیت خصوصی اسلحه در دنیا را به خود اختصاص داده و پس از آن یمن با تعداد اسلحه 54.8 اسلحه برای هر 100 نفر رقیب جدی امریکا در این زمینه به شمار می‌آید.

تفسیرهای ارائه شده از این نقشه عنوان می‌کنند که 4.4 درصد جمعیت دنیا در امریکا زندگی‌ می‌کنند این در حالی است که 42 درصد اسلحه‌های متعلق به غیرنظامیان در سراسر جهان در این کشور یافت می‌شوند.

بر اساس اعلام یک پایگاه خبری در امریکا، در این کشور بین مالکیت اسلحه و خشونت مرتبط با استفاده از سلاح رابطه وجود دارد.

نمودار جدید با استفاده از داده‌های سال 2013 نشان می‌دهد بین مالکیت اسلحه و مرگ‌های ناشی از اسلحه ارتباط تنگاتنگی وجود دارد و ایالت‌های دارای سطح بالاتر مالکیت سلاح، بیشتر مرگ‌های مرتبط با این ابزار را تجربه کرده‌اند.

بر اساس نمودار ارائه شده توسط آزمایشگاه Tewksbury در دانشگاه واشنگتن نیز، این روند در تمامی کشورهای پیشرفته صدق می‌کند و همان طور که خط قرمز موجود در نمودار نشان می‌دهد با افزایش مالکیت سلاح، مرگ‌های مرتبط با اسلحه نیز افزایش می‌یابند و ایالات متحده از این لحاظ بالاتراز کشورهای دیگر قرار دارد.

بنابراین سطوح بالاتر مالکیت اسلحه با سطوح بالاتر خشونت مرتبط است و نرخ مرگ‌های مرتبط با سلاح در امریکا شش برابر بیش از کانادا، هفت برابر بیش از سوئد و حدود 16 برابر بیش از آلمان است.

ریچارد فلوریدا، اقتصاددان امریکایی، ارتباط بین مرگ‌های مرتبط با اسلحه و شاخص‌های دیگر اجتماعی را بررسی کرده و دریافته ایالت‌های امریکا که قوانین سختگیرانه‌تری در ارتباط با کنترل اسلحه اعمال می‌کنند، مرگ‌های مرتبط با اسلحه کمتری دارند.

منبع

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل