نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

برگزاری نخستین اجلاس ملی اقتصاد زیستی و زیست بازار ایران در بهمن ماه

دکتر امید فدائی منش روز شنبه در نشست خبری نخستین اجلاس ملی اقتصاد زیستی و زیست بازار ایران افزود: درحال حاضر تجاری سازی به مفهوم تبدیل علم به ثروت چندان در کشور اتفاق نمی افتد و اگرهم انجام می شود بسیار کمرنگ است به ویژه در علوم جدید، زیرا زیرساخت ها در کشور در این حوزه ها فراهم نیست و صنعت با دانشگاه ارتباط زیادی ندارد.
وی اظهار کرد: در برگزاری این اجلاس وزارتخانه های علوم، تحقیقات و فناوری، اقتصاد و دارایی و صنعت، معدن و تجارت اعلام آمادگی کرده اند و دبیرخانه این اجلاس در پژوهشگاه ملی مهندسی ژنتیک تشکیل شده است.
دبیر اجرایی نخستین اجلاس ملی اقتصاد زیستی و زیست بازار ایران گفت: در این اجلاس به دلیل محدودیت زمانی، فراخوانی برای دریافت مقاله ارایه نشده است اما پنل های تخصصی برگزار می شود.
فدائی منش ادامه داد: زیست بازار، برگزاری جشنواره کارآفرینان زیستی، ایده بازار زیستی ویژه دانشجویان، مدرسه زیستی ویژه دانش آموزان، نمایشگاه دستاوردهای زیستی و کوریدور فناوری زیستی برای معرفی فناوری های زیستی ازجمله بخش هایی است که در این اجلاس دو روزه پیش بینی شده است.
وی افزود: شاید برای اولین بار است که در کشور چهار بخش اعم از دولت در قالب تمام وزارتخانه ها، سرمایه گذاران به ویژه در حوزه بیوتکنولوژی، صنایع و شرکت های دانش بنیان و پژوهشگران، فناوران و نظام دانشگاهی گردهم می آیند.
فدائی منش گفت: 'صنعت به دانشگاه نمی رسد مگر با هدایت و حمایت دولت به ویژه در فناوری های نوظهور'، پیامی است که این اجلاس آن را پیگیری می کند.
وی یادآور شد: در این اجلاس شرکت های دانش بنیان نوپا و تولیدی در قالب حضور در نمایشگاه و جشنواره کارآفرینی زیستی ترغیب می شوند تا این شرکت ها علاوه بر ارایه محصولات خود با سرمایه گذاران برای ارایه محصولات به بازار آشنا شوند.
فدائی منش گفت: پیل های سوختی و تولید انرژی که در شرکت های دانش بنیان تولید می شوند نیز به عنوان فناوری نوظهور در این اجلاس حضور خواهند داشت.
نخستین اجلاس ملی اقتصاد زیستی و زیست بازار ایران در روزهای 27 و 28 بهمن ماه سال جاری در پژوهشگاه ملی مهندسی ژنتیک و زیست فناوری برگزار می شود. 

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل