نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

8 دانشگاه کشور در جمع ٨٠٠ دانشگاه برتر دنیا

دکتر سالار آملی در هفتمین نشست مشورتی معاونان و مدیران بین‌المللی دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی و پژوهشی و پارک‌های علم و فناوری منتخب در زاهدان اظهار کرد: امروز برداشتن مرزهای علمی و بین‌المللی شدن یکی از خواسته‌های وزارت علوم است و این امر در برنامه ششم توسعه کشور پیش بینی شده و در این راستا رشد اعتبارات پژوهشی و حمایت از بخش خصوصی از مهمترین اقدامات است.

وی با اشاره بر اینکه هشت دانشگاه ما در جمع ٨٠٠ دانشگاه برتر دنیا قرار گرفته‌اند، افزود: اثرگذاری فرهنگ‌ها در اثر جهانی شدن علم است و این اثرگذاری از نخبگان نشأت می‌گیرد چیزی که از آن به عنوان «عام شدن فرهنگ خاص یا خاص شدن فرهنگ عام» یاد می‌شود.

آملی برداشتن برخی موانع را باعث رشد و سرعت تبادل افکار دانست.

این مسؤول در ادامه عوامل رشد اساسی در جامعه علمی و بین المللی را پایه ریزی دیپلماسی علمی و فناوری بر پایه زبان فارسی، بهره مندی از توانمندی ایرانیان خارج از کشور و همکاری مراکز علمی و دانشگاهی و بین‌المللی دانست.

آملی در ادامه اظهار امیدواری کرد تا با برنامه ریزی و برداشتن برخی موانع شاهد رشد و بالندگی کشور در عرصه بین المللی باشیم.

به گزارش ایسنا، هفتمین نشست مشورتی معاونان و مدیران بین‌المللی دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی امروز ١٧ دی ماه در تالار امام رضا(ع) دانشگاه سیستان و بلوچستان برگزار شد.

در این مراسم دکتر سالار آملی قائم مقام وزیر و مدیر دفتر همکاری‌های بین‌المللی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، آیت الله سلیمانی نماینده ولی فقیه و امام جمعه زاهدان و جمعی از مدیران و نمایندگان دفاتر همکاری‌های بین المللی دانشگاهها و موسسات آموزش عالی کشور حضور داشتند.

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل