نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

معرفی ابزار جدید برای کاوش دنیای میکروب‌ها

 میکروارگانیسم‌ها نقطه آغازین حیات بر روی زمین هستند و با این وجود هنوز به صورت معما باقی مانده‌اند. در این مقاله‌ که در مجله علمی ACS Nano به چاپ رسیده این دانشمندان به بررسی و معرفی ابزارهایی که برای درک نحوه تعامل میکروب‌ها با یکدیگر و با ما، مورد استفاده قرار می‌گیرند پرداخته‌اند.

میکروب‌ها تقریبا در هر جایی یافت می‌شوند؛ در اقیانوس‌ها، خاک، اتمسفر، جنگل‌ها و در بدن خود ما. محققان نشان داده‌اند که تاثیر میکروب‌ها بسیار گسترده و عمیق است که از اثر بر سلامت انسان تا تاثیر بر اقلیم زمین تفاوت می‌کند. اما ابزار لازم برای تعیین ویژگی‌های این جوامع میکروبی را ندارند و به درستی از نحوه عملکرد آن‌ها مطلع نیستند.

به گزارش ایسنا ،پژوهشگران به دنبال ایجاد وسیله‌ای پیشرفته‌ با پس زمینه بیوانفورماتیک، تصویربرداری با قدرت تفکیک بالا و تعیین توالی ماکرومولکول‌های میکروبی و متابولیت‌ها هستند. آنها می‌گویند که چنین تکنولوژی می‌تواند به دانشمندان کمک کند که درک عمیق‌تری از میکروبیوم زمین به دست آورند. با دانش جدید آن‌ها قادر خواهند بود چالش‌های پزشکی و دیگرچالش‌های مرتبط با این حوزه را با مهارت بیشتری مدیریت کنند.

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل