گزارش تصویری از موزه ملی چین

موزه ملی چین از ادغام دو موزه بزرگ دیگر به وجود آمده است.  یکی از موزه ها که " موزه انقلاب چین " بوده و در بخش شمالی این محل وجود داشت، در سال 1959 میلادی تاسیس شده بود و دیگری " موزه ملی تاریخ چین "  بوده که در بخش جنوبی قرار داشت و در سال 1949 میلادی پایه گذاری شده بود اما مقدمات آماده کردن آن از سال 1912 میلادی آغاز شده بود .

ساختمان اصلی موزه در سال 1959 میلادی تکمیل شد و باید ذکر کرد که این بنا در زمان خود یکی از بزرگ ترین بناهای این کشور محسوب می شد و برای گشایش آن جشن بسیار بزرگ و زیبایی  توسط دولت چین برگزار گردید که در نوع خود بی نظیر بوده است. این ساختمان مکمل ساختمان دیگری به نام " تالار بزرگ مردم"  است که درست در همان زمان ساخته شده است.  مساحت این محوطه 62 هزار متر مربع می باشد و بنا به صورت گسترده و در چهار طبقه ساخته شده است از نکات جالب این طراحی می توان به  ستون های ویژه ای اشاره نمود که  در بخش جلوی بنا و همچنین در وسط بنا دیده می شوند و به طور کامل می توان گفت که این  یازده ستون مربع شکل نمای ساختمان را بسیار زیبا و منحصر به فرد کرده اند.

در سال 2007 این موزه برای مدتی بسته شده و تعمییرات و تغییرات اساس در آن ایجاد شد . سر انجام پس از چهار سال در هفدهم مارس 2011 میلادی این موزه عظیم بار دیگر برای بازدید عموم  گشایش یافت . از تغییراتی که در این زمان در ساختمان بنا به وجود آوردند می توان به  افزودن بخش هنری به موزه ، اضافه کردن بخشی ویژه برای انبار و  نگهداری امکانات و وسایل لازم  در آن و هم چنین اضافه کردن 28 سالن نمایش جدید اشاره نمود که در حقیقت تعداد آن بیش از سه برابر سالن نمایش های پیشین بوده است.  کار بازسازی ساختمان موزه و طراحی جدید داخلی و طراحی سالن های نمایش اشیاء موزه توسط یک شرکت آلمانی به نام گرکان، مارگ و شرکا انجام شده است. البته نتیجه این بازسازی بسیار مفید بوده واین موزه پس از بهبود ساختار محیطی خود از فضایی نزدیک به 200 هزار متر مربع برای نمایش اشیاء فرهنگی، هنری و تاریخی مهم و با ارزش این کشور برخوردار شده است .

موزه ملی چین از یک میلیون و پنجاه هزار شیء گرانبها ، نادر و با ارزش بر خوردار است که به طور دائمی در این موزه مورد نمایش قرار می گیرد.  تعداد زیادی از اشیاء این موزه بسیار با ارزش و گرانبهاست چرا که نمونه های آن نه تنها در موزه های داخلی کشور چین پیدا نمی شود بلکه در سایر موزه های جهان نیز وجود ندارد .  قدیمی ترین شیء این موزه به تاریخ 1.7 میلیون سال پیش بر می گردد که باقیمانده یکی از نخستین انسان های راست قامت چین است که " انسان یوآنمو " نام گذاری شده البته این اثر نام خود ار از  روستایی که در آن پیدا شده است به ارث برده است همچنین  جدیدترین اشیاء آن نیز مربوط به سلسله چینگ ، آخرین سلسله امپراتوری چین است .

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا