ژن درمانی با کمک جهش ژنتیکی پرندگان

دانشمندان استرالیائی در پژوهش های جدید خود موفق به شناسائی نوعی ویژه و منحصر به فرد از جهش ژنتیکی در پرندگان شده اند که قابلیت استفاده در درمان برخی بیماری های ژنتیکی انسان را دارد . بر اساس گزارش های رسمی منتشر شده در این رابطه ، این جهش ژنتیکی در پرندگان می تواند برای درمان برخی از بیماری های مرتبط با میتوکندری انسانی  ، مورد استفاده قرار گیرد .

نوعی جهش ژنتیکی خاص  در پرندگان استرالیائی کشف شده است که می تواند برای درمان برخی از بیماری های مرتبط با میتوکندری انسانی  ، مورد استفاده قرار گیرد .

گفتنی است این تحقیقات با همکاری و حضور پژوهشگران و اساتید دانشگاه های دیکین و نیو ساوت ولز در کشور استرالیا انجام شده و محققان طی آن به بررسی شرایط پرندگان مختلف ساکن این کشور از جمله سارها پرداخته و این جانوران را از نظر ژنتیکی مورد مطالعه قرار دادند . در نتیجه این بررسی ها ، پژوهشگران موفق به شناسائی نوعی خاص از جهش ژنتیکی در سارهای بومی استرالیا شده اند که سبب شده است تا جمعیت این گونه جانوری در بخش های مختلف استرالیا و به ویژه غرب این کشور طی پنج سال گذشته با رشد بسیار زیادی رو به رو شده و تقریبا سه برابر شود . مطالعات و آزمایش های مرتبط با این موضوع همچنان ادامه دارد .