طراحی هدست امنیتی برای دوچرخه سواران

دوچرخه سواری یکی از راهکار های بسیار مفید پیشنهادی برای کاهش میزان آلایندگی در جهان محسوب می شود و بسیاری از افراد معتقدند که با استفاده از دوچرخه برای رفت و آمد، می توان حجم بالایی از آلاینده ها را از چرخه تولید خارج کرد. با این حال استفاده از دوچرخه مشکلات خود را نیز در بر خواهد داشت. برای نمونه می توان گفت که امنیت دوچرخه در مقایسه با خودرو بسیار پایین تر است و افرادی که سوار بر دوچرخه ها هستند در بسیاری از موارد با مشکلاتی جدی پس از تصادف روبرو می شوند

این هدست نه تنها اطلاعات مفید و بسیار حیاتی مورد نیاز برای یک دوچرخه سواری سالم را در اختیار کاربر خود قرار می دهد، بلکه با استفاده از سیستم ردیاب ویژه نصب شده در آن اطلاعات مفیدی در زمینه ترافیک پشت سر دوچرخه سوار نیز به او خواهد داد.

یکی از مشکلاتی که موجب ایجاد تصادف های متعدد بین دوچرخه سواران و خودروها می شود، عدم آگاهی دوچرخه سواران از وضعیت جاده پشت سرشان است و تا به حال بسیاری از شرکت ها برای رفع این مشکل اقدام کرده اند که کمتر شرکتی موفق به انجام پروژه ای موفق در این زمینه شده است. هم اکنون تعداد هدست های هوشمند موجود در بازار که برای دوچرخه سواری ایمن تر ساخته شده اند روز به روز در حال افزایش است. با این وجود هیچ کدام از این هدست ها نمی توانند اطلاعاتی کافی درباره شرایط ترافیکی را کاربر خود ارائه کنند.

در این میان و به تازگی کمپانی گارمین با ارائه هدست هوشمند جدید خود به نام واریا ویژن (Varia Vision) سعی در حل این مشکل داشته است. این هدست نه تنها اطلاعات مفید و بسیار حیاتی مورد نیاز برای یک دوچرخه سواری سالم را در اختیار کاربر خود قرار می دهد، بلکه با استفاده از سیستم ردیاب ویژه نصب شده در آن اطلاعات مفیدی در زمینه ترافیک پشت سر دوچرخه سوار نیز به او خواهد داد

به این ترتیب بدون این که تمرکز کاربر هنگام راندن دوچرخه از بین برود می توان او را از خطرات احتمالی موجود در اطرافش مطلع کرد. لازم به ذکر است که داشتن این وسیله چندان کم خرج نخواهد بود زیرا قیمت 400 دلاری این هدست چندان ارزان به حساب نمی آید. با این وجود گارمین استفاده از این هدست را برای کسانی که دائما در حال دوچرخه سواری در خیابان های شلوغ هستند ضروری و قیمت آن را به نسبت خدمات ارائه شده منطقی دانسته است..

منبع

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا