نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

حفر و جابه جایی خاک از راه دور

دو مخترع ایرانی به نام های ابولفضل عبدالهی نسب اناری و رضا سلیمانی رنجبر موفق شدند برای رفع مشکلات و سهولت فعالیت ها و قدم نهادن در مسیر مکانیزه شدن هرچه بیشتر صنعت کشاورزی و کاهش هزینه هایی مانند زمان، سوخت، کارگر و صدمات ناشی از ماشین آلات کشاورز رباتی بسازند که کاربرد زیادی در انجام فرایند های حفرکانال، پر کردن کانال، تیلر، خاک برداری و جا به جایی خاک دارد.

در طراحی این ربات سعی شده تا کمترین ارتفاع ممکن را داشته باشد و همچنین به آسانی تغییر کارایی دهد. با تکمیل طرح و ارتقای آن می توان این ربات را  در مقیاسی بزرگتر برای فعالیت های شهرداری مانند آسفالت بر، جارو و کانال پر کن استفاده کرد.

ربات از سیستم هیبریدی بهره می برد؛ ربات ابتدا برق مورد نیاز خود را توسط ژنراتور تولید کرده و پس از آن انتقال نیرو توسط موتورهای الکتریکی به بخش های مختلف ربات صورت می گیرد.

ربات مجهز به فرستنده گیرنده ای است و می تواند تمام حرکت ها را از راه دور به کمک یک فرستنده رادیویی کنترل کند. همچنین ربات صفحه کلید کنترل با سیم نیز دارد و نیاز به مداخله مستقیم انسان را از بین می برد؛ در صورت نیاز راننده می‌تواند بر ربات سوار شود.

همچنین می توان در صورت نیاز بدون روشن کردن موتور، از برق شهر برای فعالیت این ربات استفاده کرد. از برق تولید شده ربات نیز می توان در مکان هایی که برق وجود ندارد ( مانند روشنایی، راه اندازی وسایل کشاورزی دیگر و ….) استفاده کرد.

این ربات دو محور و چهار چرخ دارد. چرخ محور جلو و عقب سمت راست با هم و چرخ محور جلو و عقب سمت چپ نیز با هم حرکت می کنند. این نو آوری قابلیت مانور ربات را بالا برده است و ربات برای دور زدن به فضای کمی نیاز دارد به گونه‌ای که بدون حرکت به جلو یا عقب می تواند سر جایش دور بزند.

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل