نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

ضرورت آموزش مدیریت صحیح استفاده فرزندان از فناوری های نوین

به گزارش دانشگاه صنعتی شریف، دکتر محمدتقی احمدیان افزود: همایش نسلی سالم در پرتو فناوری های نوین یکی از نخستین تلاش های علمی صورت گرفته شده در زمینه سلامت اجتماعی و اثر تکنولوژی های نوین بر کودکان و نوجوانان در کشور محسوب می شود.
وی ادامه داد: دنیای امروز، دنیای تلویزیون، ماهواره، کامپیوتر و اینترنت است و موارد فوق چنان با سرعت وارد زندگی بشر شده و نفوذ خود را ادامه می دهند که نمی توان از کنار آنها با بی تفاوتی گذشت، بلکه باید با آنها به روش صحیح برخورد کرد تا بیشترین بهره وری و استفاده برای نسل آینده حاصل آید.
احمدیان با اشاره به اینکه اثرات مفید تکنولوژی های نوین بر کیفیت زندگی ما قابل انکار نیست، تصریح کرد: در صورت نبود مدیریت صحیح تکنولوژی نیز ممکن است تاثیرات مضر آن بر زندگی کودکان و نوجوانان ما غیر قابل جبران باشد.
وی ادامه داد: استفاده از نرم افزارهایی متناسب با سطح رشدی کودک فرصتی را برای تفکر، اکتشاف و بدست آوردن مهارت های لازم در اختیار کودک قرار می دهد و قدرت تفکر و خلاقیت او را شکوفا می کند و توانایی تفکر حل مسئله را در او قوی می کند.
احمدیان با بیان اینکه امروزه این فناوری نقش مهمی در زندگی کودکان ایفا می کند و به سرعت در حال افزایش است، تاکید کرد: فعالیت های کامپیوتری مورد استفاده توسط کودک باید به نوعی باشد که باعث افزایش خلاقیت و انگیزه او شود و به او فرصتی برای کشف و تجربه بدهد، تا قدرت تصمیم گیری، خلاقیت و روش های حل مسائل را بالا ببرد.
رئیس پژوهشکده مهندسی پزشکی عنوان کرد: در دنیای امروز که عصر فوران اطلاعات نامیده می شود، دغدغه بسیاری از والدین آگاهی یافتن از آموخته های فرزندانشان و به نوعی نظارت بر نحوه یادگیری آنها است، که ما سعی کرده ایم با برگزاری این همایش این موضوع بسیار مهم را مورد ارزیابی و کنکاش اساتید مجرب و صاحب نظران داخلی و خارجی قرار دهیم.
احمدیان یادآور شد؛ بر اساس موافقت سازمان نظام روانشناسی و مشاوره روانشناسان، مشاوران و متخصصان مرتبط با این حوزه می توانند با شرکت در این همایش از10 امتیاز بازآموزی بهره مند شوند.
دبیر این همایش در پایان گفت : همایش نسلی سالم در پرتو فناوری های نوین در تاریخ های 27 و 28 بهمن ماه سال جاری در دانشگاه صنعتی شریف برگزار می شود.

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل