نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

انعکاس رژیم غذائی در سلامت پوست

بر اساس مطالعات انجام شده توسط پژوهشگران مشخص شد که استفاده از رژیم های غذائی غنی از ویتامین ها می تواند سلامت عمومی پوست را بهبود بخشیده و در عملکرد آن تاثیر مثبتی بگذارد . این تاثیرات شامل بهبود خاصیت ارتجاعی و کششی پوست ، کمک به رشد لایه های پوست جدید و پیشگیری از آسیب های پوستی ناشی از افزایش سن هستند .

از سوی دیگر مطالعات انجام شده نشان دهنده این حقیقت است که آنتی اکسیدان های موجود در برخی میوه ها و سبزیجات از قبیل پرتقال ، هلو و هویج می تواند در ترمیم پوست های آسیب دیده نقشی مهم و مثبت ایفا کنند .

آنتی اکسیدان های موجود در برخی میوه ها و سبزیجات از قبیل پرتقال ، هلو و هویج می تواند در ترمیم پوست های آسیب دیده نقشی مهم و مثبت ایفا کنند .

یکی دیگر از شاخصه های کلیدی در تغذیه که با سلامت پوست ارتباط مستقیمی دارد ، امگا 3 است . امگا 3 عمدتا در مغزهای آجیل و ماهی یافت شده و می تواند در کاهش چین و چروک پوست موثر باشد . پزشکان و متخصصان پوست علاوه بر مصرف مواد ذکر شده ، به مصرف مناسب و کافی آب در طول روز بسیار تاکید داشته و عنوان می کنند که نوشیدن مقادیر مناسبی از مایعات و به ویژه آب در طول روز سبب پیشگیری از خشک شدن بافت پوست شده و سموم موجود در آن را دفع می کند .

 لازم به توضیح است که بر اساس آزمایش های انجام شده از سوی دانشمندان ، مصرف شکر و نشاسته به میزان زیاد و همینطور استفاده از الکل سبب تخریب پوست شده و با ایجاد التهاب در بدن به بافت پوست آسیب می رساند .

منبع

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل