نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

اتوبوس های بدون راننده در راه هستند

بر اساس گزارش های انجمن حمل و نقل عمومی آمریکا نیویورک در طول یک هفته شاهد عبور و مرور 2.5 میلیون دستگاه اتوبوس بوده است. وسایل حمل و نقل عمومی نظیر اتوبوس ها به عنوان یکی از بخش های حیاتی سیستم حمل و نقل هر شهر، مردم را به محل کار، مدرسه و سایر مکان های مورد نیاز آنها متصل می کنند. در سال های اخیر ایده ای در زمینه استفاده از خودروهای حمل و نقل بدون راننده که قادر به جا به جا کردن تنها یک مسافر است مطرح شده است. با این وجود ایده استفاده از اتوبوس های بدون راننده در برابر ایده استفاده از خودروهای تک سرنشین یاد شده بسیار کاربردی تر به نظر می رسد

استفاده از خودروهای بدون راننده در جاده ها کار حمل و نقل را آسان تر نمی کند بلکه ترافیک شهری را نیز افزایش می دهد اما ایجاد سیستمی منسجم متشکل از اتوبوس ها و قطار های شهری بدون راننده می تواند به عنوان یک راه حل مناسب در نظر گرفته شود.

هم اکنون بخش حمل و نقل عمومی شهر های بزرگ به اختراع اتوبوس های بدون راننده پرداخته اند. با این وجود باید در نظر داشت که ساخت این وسایل حمل و نقل ویژه تنها یک جنبه است و جنبه اصلی عملی کردن این ایده مربوط به چگونگی هماهنگ شدن این خودرو ها با اکوسیستم حمل و نقل در حال تغییر دنیای امروزی است.

علاوه بر این مقامات حمل و نقل نیز به دنبال یافتن بهترین راه برای رساندن مردم به مکان های مورد نظرشان هستند. تیموتی پاپاندرو از آژانس حمل و نقل شهری سان فرانسیسکو در این باره بیان کرد: «از زمانی که جمعیت جهانی زندگی در شهر ها را بر زندگی در روستاها ترجیح داد، استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی نیز گسترش یافت و این حقیقت آشکار شد که استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی راحت تر از اتوموبیل شخصی است. به همین دلیل برای پایداری شهر ها نیز نیاز به ارائه خدمات پیچیده تری است.»

باید به یاد داشت که تقلیل سیستم حمل و نقل پیچیده دنیای امروزی به یک سیستم کارآمد که استفاده از آن نیز بسیار آسان است می تواند کار جابه جایی را برای مردم بسیار راحت کند. استفاده از خودروهای بدون راننده در جاده ها کار حمل و نقل را آسان تر نمی کند بلکه ترافیک شهری را نیز افزایش می دهد اما ایجاد سیستمی منسجم متشکل از اتوبوس ها و قطار های شهری بدون راننده می تواند به عنوان یک راه حل مناسب در نظر گرفته شود.

منبع

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل