نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان و طرح «شفا» از کارهای اصلی دانشگاه است

دکتر میرزاده در جلسه هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمانشاه با خیرمقدم به اعضای هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمانشاه، گفت: در این جلسه مقرر شده برنامه بودجه سال 1395 دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمانشاه بررسی و گزارشی از عملکرد این استان در بودجه سال 1393 و برنامه‌های در دست اجرا سال 1394 ارائه شود.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به وجود دو هزار و 855 دانشگاه در ایران، گفت: از این تعداد 505 دانشگاه متعلق به دانشگاه آزاد اسلامی و سازمان سما است، به عبارتی دیگر دانشگاه آزاد اسلامی با 2300 دانشگاه در رقابت است، بنابراین باید با کیفیت گرایی وضعیت خود را ارتقا دهد.

وی با بیان اینکه برنامه ششم توسعه دانشگاه آزاد اسلامی از سال 1395 آغاز می‌شود و تا سال 1399 ادامه دارد، گفت: برنامه توسعه واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی بر اساس آمایش سرزمینی در 31 برش استانی تنظیم شده و به شورای عالی انقلاب فرهنگی تقدیم شده است.

دکتر میرزاده تاکید کرد: دانشگاه آزاد اسلامی مقید به برنامه‌ریزی‌های اصولی است، چرا که بدون برنامه‌ریزی جامع و همه جانبه امکان تحقق اهداف میسر نمی‌شود.

وی با اشاره به یکی از سیاست های دانشگاه آزاد اسلامی برای جذب اعضای هیات علمی، گفت: در جذب اعضای هیات علمی در دانشگاه آزاد اسلامی علاوه بر فارغ‌التحصیلان دانشگاه آزاد اسلامی، فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌های دولتی نیز مدنظر است، چرا که اعتقاد ما بر این است که یک دانشگاه برای توسعه علمی نمی‌تواند محدود به اعضای هیات علمی خود باشد و باید با دانشگاه‌های دیگر ارتباط قرار کند.

صرفه جویی ارزی برای واحدهای دانشگاهی با اجرای طرح ساها در دانشگاه آزاد

دکتر میرزاده در ادامه با اشاره به طرح سامانه آزمایشگاه‌های همکار دانشگاه آزاد اسلامی (ساها) گفت: ساها با دارا بودن 7600 آزمایشگاه و 3400 کارگاه، در واقع یک آزمایشگاه بزرگ ملی است که برای استفاده از امکانات آن هیچ محدودیتی حتی برای دانشجویان غیر دانشگاه آزاد اسلامی نیز وجود ندارد.

وی تاکید کرد: نرم‌افزار سامانه این طرح نیز توسط دانشگاهیان دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمانشاه نوشته شده است که جای تقدیر دارد.

دکتر میرزاده افزود: اجرای طرح ساها در دانشگاه آزاد اسلامی می‌تواند موجب صرفه جویی ارزی در کشور و باعث درآمدزایی برای واحدهای دانشگاهی شود.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه بر اساس سند چشم انداز 1404 مقرر شده که 30 درصد از کل دانشجویان کشور در مقاطع تحصیلات تکمیلی باشند، گفت: دانشگاه آزاد اسلامی خوشبختانه در این زمینه پیشرو بوده و تا پایان سال 94 به این مهم دست می‌یابد و نسبت تعداد دانشجویان، به افق چشم‌انداز 1404 می‌رسد.

دانشگاه آزاد به یک مرجع اشتغالزایی برای فارغ التحصیلان کشور تبدیل شده است

وی با بیان اینکه تا پایان سال 96 حدود 20 هزار عضو هیأت علمی تمام وقت به مجموعه دانشگاه آزاد اسلامی افزوده خواهد شد، گفت: بر این اساس، دانشگاه آزاد اسلامی به یک مرجع و مأمن اشتغالزایی، برای فارغ‌التحصیلان کشور تبدیل شده است و تا پایان خرداد 95 بیش از نصف این تعداد در واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی جذب شده و می‌شوند.

دکتر میرزاده تأکید کرد: توسعه تحصیلات تکمیلی، جذب اعضای هیأت علمی تمام وقت، تجهیز دانشگاه، توسعه کیفی، تجهیز طرح ساها و توسعه اقتصاد دانش بنیان با جدیت در دانشگاه آزاد اسلامی دنبال می‌شود.

وی در ادامه تأکید کرد: خوشبختانه دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمانشاه از واحدهایی است که در جذب هیأت علمی بسیار موفق عمل کرده است.

وی با بیان اینکه باید تا پایان سال 96، 40 درصد از درآمدهای دانشگاه از محل‌هایی غیر از شهریه به دست آید، گفت: اگر بخواهیم دانشگاه اثربخشی موثری در توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جامعه داشته باشد، باید با صنعت، جامعه و اقتصاد کشور مرتبط باشد.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی خطاب به مسؤولان واحدهای دانشگاهی استان کرمانشاه تأکید کرد: باید در سال آینده 20 درصد درآمدهای واحدها از محل هایی غیر از شهریه به دست آید.

توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان و طرح شفا با جدیت در واحدها پیگیری شود

دکتر میرزاده با بیان اینکه توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان و طرح «شفا» از کارهای اصلی دانشگاه است، اظهار کرد: باید برای این دو امر در واحدها اعتبار ویژه‌ای گذاشته و با جدیت پیگیری شود.

دکتر میرزاده همچنین با اشاره به طرح شفای دانشگاه آزاد اسلامی گفت: در اجرای طرح شهرک‌های فناوری دانشگاه آزاد اسلامی تمام موارد علمی، پژوهشی، تجاری، صنعتی و خدماتی و مسکونی در نظر گرفته شده، همچنین پیش‌بینی شده که در این اراضی برای اعضای هیأت علمی و کارکنان دانشگاه نیز مسکن ساخته شود.

به گزارش ایسنا، وی در پایان ابراز امیدواری کرد: دانشگاه آزاد اسلامی بتواند در توسعه علمی و پژوهشی جامعه نقش موثری ایفا کند.

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل