نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

اعطای 50 گرنت پژوهشی به محققان تراز اول کشور

به گزارش روابط عمومی معاونت علمی وفناوری ریاست جمهوری، زینب فرهادی دبیر کارگروه کرسی و گرنت پژوهشی صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران معاونت علمی وفناوری ریاست جمهوری گفت: اعطای پژوهانه یا گرنت پژوهشی یکی از برنامه های صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری است که در راستای حمایت از آن دسته از محققان تراز اولی است که شرایط اعطای کرسی پژوهشی براساس دستورالعمل مصوب را دارا نبوده اما دارای مدارج علمی بالا و برنامه راهبردی پژوهشی مناسب هستند.
وی با اشاره به این که در حال حاضر این پژوهانه به دو شکل ملی و بین المللی به محققان اعطا می شود افزود: پژوهانه (گرنت) ملی، به پژوهشگران ایرانی شاغل در دانشگاه ها و مراکز پژوهشی داخل کشور اعطاء می شود و پژوهانه (گرنت) بین المللی به پژوهشگران ایرانی خارج از کشور اعطاء می شود، این دسته از پژوهشگران و فناوران باید در سازمان ها، دانشگاه ها و یا مراکز پژوهشی معتبر وزارت علوم شاغل باشند.
وی اظهار کرد: تاکنون 50 گرنت پژوهشی به پژوهشگران عضو هیئت علمی دانشگاه ها و مراکز پژوهشی کشور با حداقل مرتبه استادیاری و دارای توانمندی های پژوهشی ویژه با هدف کمک به ایجاد ظرفیت های علمی و فناوری جدید اعطا شده است.
وی ادامه داد: بعد از تکمیل فرم درخواست توسط متقاضی درخواست در کارگروه تخصصی بررسی شده و با پذیرش و تایید درخواست تفاهمنامه همکاری امضا می شود.
فرهادی گفت: صاحبان پژوهانه گزارش عملکرد خود را پس از پایان یک سال بعد از عقد تفاهمنامه ارائه می دهند. همچنین گزارش عملکرد سالانه ارائه شده مجری پژوهانه، توسط کارگروه بررسی و در صورت ضرورت برای یک فرد متخصص در آن رشته ارسال و پس از کسب نظر مشورتی در رابطه با ادامه یا توقف پژوهانه تصمیم گیری می شود.

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل