دانشگاه شهید بهشتی در صدر دانشگاه های علوم پزشکی ایران

به گزارش دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی ،نتایج دومین دوره طرح رتبه بندی آموزشی دانشگاههای علوم پزشکی کشور توسط وزارت بهداشت منتشر شد.
نوبت دوم طرح رتبه بندی آموزش دانشگاهها (طرح راد 2) توسط معاونت آموزشی وزارت بهداشت در سال جاری اجرا شد و براساس آن دانشگاههای علوم پزشکی شهیدبهشتی، تهران، شیراز، تبریز و کرمان به ترتیب رتبه های اول تا پنجم را به خود اختصاص دادند.
در این رتبه بندی وضعیت دانشگاهها و دانشکده های علوم پزشکی کشور در پنج حیطه توسعه آموزش، حاکمیتی، مدیریت آموزش، توسعه کیفی آموزش و حرکت در راستای برنامه­های کلان علمی کشور مورد ارزیابی قرار گرفت و در نهایت دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی با 100 امتیاز (تراز شده) رتبه اول، تهران با 92.25 رتبه دوم، شیراز با 91.35 رتبه سوم، تبریز با 75.87 رتبه چهارم و کرمان با 75.28 امتیاز رتبه پنجم را در کل دانشگاههای علوم پزشکی سراسر کشور کسب کردند.

**نتایج نهایی رتبه بندی
در این رتبه بندی هرچند رتبه هاحائزاهمیت هستند ولی برای تفسیر دقیق تربا نمرات ترازشده اختلاف بین دانشگاهها نشان داده می شود. نمرات ترازشده حاصل تقسیم نمره هر دانشگاه بر نمره بالاترین دانشگاه درآن شاخص یا حیطه و ضرب آن درعدد100 است.
همچنین رتبه های دور اول دانشگاهها نیز ارائه شده است تابستر مناسبی جهت مقایسه و ارزیابی تغییرات عملکرد هر دانشگاه بین دو دوره فراهم شود. این مقایسه از این جهت اهمیت دارد که می تواند پیشرفت، افت یاعدم پیشرفت هر دانشگاه رابه خوبی نشان دهد.

** رتبه بندی کلی
براساس نتایج رتبه بندی کلی بعد از ترکیب امتیازات دانشگاههای علوم پزشکی کشور در پنج حیطه توسعه آموزش با وزن 20، حاکمیت با وزن 25، مدیریت آموزش با وزن 20، توسعه کیفی آموزش با وزن 20 و حرکت در راستای برنامه های کلان علمی کشور با وزن 15؛ دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی توانست با کسب 100 امتیاز تراز شده رتبه اول را در میان دانشگاههای علوم پزشکی کشور از آن خود کند.
همچنین بر اساس نتایج کلی این رتبه بندی؛ دانشگاه علوم پزشکی تهران با امتیاز 92.25 رتبه دوم، دانشگاه علوم پزشکی شیراز با امتیاز 91.35 رتبه سوم، دانشگاه علوم پزشکی تبریز با امتیاز 75.87 رتبه چهارم و دانشگاه علوم پزشکی کرمان با امتیاز 75.28 رتبه پنجم را در کل کشور کسب کردند.

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا