نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

اجرای بیش از هزار و 200 طرح پژوهشی و فناورانه در جهاد دانشگاهی

 دکتر حمید امین اسماعیلی روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا، تعداد طرح های شاخص در حال اجرا در جهاد دانشگاهی را حدود 100 طرح اعلام کرد و گفت: طرح های شاخص نیز در این 6 گروه تخصصی در حال اجرا هستند و امیدواریم تا پایان سال آینده به بهره برداری برسند.

معاون پژوهش و فناوری جهاد دانشگاهی بر لزوم بهره گیری از فعالیت های پژوهشی و تحقیقاتی برای رفع مشکلات جامعه تاکید و اظهار کرد: برخی از طرح های پژوهشی و فناورانه در دست اجرای جهاد دانشگاهی در راستای حل و فصل معضلات جدی جامعه برنامه ریزی شده است.

نبود داده های روزآمد و تفصیلی در بسیاری از حوزه های علوم انسانی
امین اسماعیلی به برخی مشکلات تحقیقات در حوزه علوم انسانی در کشور اشاره کرد و گفت: در بسیاری از حوزه های علوم انسانی و اجتماعی، داده های روزآمد و تفصیلی نداریم و این موضوع تحقیق و پژوهش در این زمینه را با مشکل مواجه کرده است.
وی از تصویب دو طرح بزرگ و ملی در این حوزه خبر داد و افزود: این طرح ها شامل پیمایش ملی در حوزه گردشگری و پیمایش ملی بررسی مسائل و مشکلات خانواده در ایران است.
امین اسماعیلی با بیان اینکه قرار است پیمایش ملی حوزه گردشگری با همکاری جهاد دانشگاهی مشهد و سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشکری انجام شود، اظهار کرد: این طرح دوساله، چندی پیش آغاز شده و امیدواریم در این طرح بتوانیم داده های مناسب در حوزه اقتصادی و اجتماعی مرتبط با گردشگری را به دست آوریم.
وی تاکید کرد: با اجرایی شدن این طرح می توان دورنما و افقی مناسب برای برنامه ریزان و محققان گردشگری ارائه کرد.
امین اسماعیلی در مورد طرح دوم بخش علوم انسانی جهاد دانشگاهی در رابطه با موضوع خانواده گفت: خانواده یکی از عناصر بنیادی تشکیل دهنده جامعه است بنابراین باید مسائل و مشکلات خانواده ها شناسائی و برطرف شوند.
معاون پژوهش و فناوری جهاد دانشگاهی خاطرنشان کرد: این طرح با همکاری شورای فرهنگ عمومی کشور در حال اجرا است.

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل