رقابت مخترعان لوازم خانگی در فستیوال بازار دارایی فکری

سید مهدی علم‌الهدی ضمن اعلام خبر برگزاری دومين فستيوال بازار دارايي فكري در روز 21 دی‌ماه اظهار داشت: به دنبال استقبال از نخستین فستیوال دارایی فکری در سال گذشته، فستیوال دوم با شرکت  و رقابت تعداد زیادی از مخترعان و در حضور سرمایه‌گذاران در محل سالن كنفرانس شماره یک نمايشگاه‌ بين‌المللي تهران برگزار خواهد شد.

معاون پذیرش و ناشران فرابورس ایران، هدف از برگزاری این فستیوال را ايجاد بستري براي تجاري‌سازي نوآوري‌ها عنوان کرد و گفت: نقطه تمایز فستیوال امسال نسبت به سال قبل تخصصی شدن موضوع فستیوال است به نحوی که امسال اختراعات حوزه لوازم خانگی به طور خاص در این رقابت حضور می‌یابند.

وی با بیان اینکه تاكنون بيش از 100 نوآوري برای حضور در فستيوال لوازم خانگي درخواست داده‌اند، افزود: از اين ميان بيش از 30  اختراع حائز شرايط حضور در فستیوال شده‌اند.

علم‌الهدی اضافه كرد: پس از طي فرآيند پذيرش و اولويت‌بندي اين درخواست‌ها،‌ تعداد 7  اختراع و نوآوری براي ارائه در روز فستيوال انتخاب مي‌شوند و اطلاعات مابقی نوآوري‌ها در قالب كتابچه در اختيار سرمايه‌گذاران و علاقه‌مندان قرار مي‌گیرد.

به گفته وی در اين فستيوال هريك از طرح‌هاي منتخب، در زمان 8 دقيقه‌اي به مخاطبان حاضر در مراسم ارائه شده و در مدت 7 دقيقه هم به سوالات احتمالي آنها پاسخ داده خواهد شد.

معاون پذیرش و ناشران فرابورس ایران با یادآوری این مطلب که بازار دارایی فکری فرابورس ایران با هدف پر کردن خلاء میان علم و صنعت و در راستای اجرای بند (د) ماده 17 قانون پنجم توسعه در خرداد سال گذشته راه‌اندازی شد تا فضایی برای تعامل مستقیم میان مخترعان و سرمایه‌گذاران فراهم شود، اضافه کرد: در ماه‌های اخیر شاهد مراجعه تعداد زیادی از متقاضیان برای درج اختراع و طرح‌های صنعتی در فهرست عرضه این بازار در فرابورس هستیم به طوری که تعداد اختراعات مندرج در این فهرست به عدد 77 رسیده است.

وي با اشاره به تعامل مطلوب فرابورس ایران با معاونت علمی و فناوی ریاست جمهوری برای گسترش بازار دارایی فکری خاطرنشان كرد: معاونت علمي و فناوري رياست‌جمهوري براي حمايت از معاملات اين بازار،‌ تسهیلاتی را جهت تهیه طرح کسب و کار و ارزش‌گذاری در اختیار صاحبان اختراعات قرار می‌دهد.

گفتنی است، علاقمندان مي‌توانند براي کسب اطلاعات بيشتر به نشانی www.TechFestival.ir مراجعه کنند.

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا