نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

میزان مطالعه و استفاده اعضای هیات علمی از نشریات علمی بررسی شد

طرح پژوهشی «بررسی میزان مطالعه و استفاده از نشریات علمی توسط اعضای هیات علمی دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌های دولتی و استخراج رفتار مطالعاتی آن» توسط مریم خسروی، عضو هیات علمی پژوهشکده علم‎سنجی و تحلیل اطلاعات پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران به پایان رسید.این پژوهش با هدف مشخص کردن میزان و دلایل استفاده ‌و یا عدم ‌استفاده ‌از این منابع اطلاعاتی در سطح دانشگاه‌ها و مؤسسات علمی انجام شده است.

به این منظور، پرسشنامه‌ای تنظیم و به پست الکترونیکی برخی اعضای هیات علمی دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌های تحت پوشش وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ارسال شده است.بر اساس این گزارش، یافته‌های این طرح نشان می‌دهد که اعضای هیات علمی از نسخه الکترونیکی مجلات خارجی استفاده زیادی دارند و در نقطه مقابل از نسخه چاپی مجلات داخلی خیلی کمتر استفاده می‌کنند.

به گزارش ایسنا، بیش از 80 درصد از آخرین مقالات مطالعه شده آنها مربوط به سال‌های 2014 و 1393 بوده است. از نظر حوزه موضوعی نیز تفاوت معنی داری در میزان مطالعه مقالات مشاهده نشد.نتایج نشان داد: بین تعداد مقالات خارجی مطالعه شده عضو هیات علمی و تعداد مقالات خارجی منتشره وی، نیز همبستگی معنادار مثبتی برقرار بود.

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل