نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

حل پیچیده ترین مشکلات جهان با همکاری انسان و هوش رایانه ها

به طور کلی انسان در مقایسه با ماشینهای هوشمند در بسیاری از امور نظیر تشخیص تصاویر و تفکر خلاقانه کارکرد به مراتب بهتری دارد. از این رو دانشمندان پیشنهاد می کنند که همکاری انسانها با رایانه ها در قالب شبکه هایی جدید به شکل گیری شرایطی منحصربفرد منجر شود که در آن پیچیده ترین مشکلات جهان به راحتی برطرف شود.

در این چشم انداز تصور شده که مشکلاتی که رایانه ها و انسانها به تنهایی قابل به برطرف کردن آنها نیستند حل شود. دانشمندان عنوان «محاسبات انسانی» را برای این نگرش در نظر گرفته اند.

پترو میکلوسی، مدیر انستیتو محاسبات انسانی در ویرجینیا می گوید: آنچه که بیش از هر چیز برای ما جالب توجه به نظر می رسد این است که چنین فرمی از محاسبات، هم اکنون نیز امیدواریهای زیادی را ایجاد کرده است.

به گزارش مهر، در این میان گرچه افراد زیادی برای حل پیچیده ترین مشکلات جهان دل به قدرت هوش مصنوعی یا ابرماشین ها بسته اند اما به عقیده دانشمندانی که نگرش نوین محاسبات انسانی را ارایه کرده اند، این مفهوم می تواند به عنوان جایگزین مناسبی در نظر گرفته شود.

به عقیده میکلوسی که یکی از دانشمندان ارایه دهنده این مفهوم است، تلفیق انسان و محاسبات رایانه ای خیلی زودتر از هوش مصنوعی صرف به حل مشکلات پیچیده جهان کمک خواهد کرد.

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل