به گزارش ایرنا از تلگراف، محققان انگلیسی در یک بررسی به این نتیجه رسیدند که چک کردن مداوم اعلانیه های پیام های الکترونیکی استرس زا است و به سلامت روان آسیب می زند.
براساس پژوهش روانشناسان انگلیسی، فناوری این امکان را فراهم کرده است که افراد همواره پیام های الکترونیکی دریافتی خود را چک کنند، از این رو فرهنگی در میان کاربران رواج پیدا کرده که براساس آن، لازم است همواره برای کار در دسترس باشند.
نتایج این تحقیق نشان داده است که بررسی و خواندن مداوم ایمیل ها با توجه به ویژگی ارسال پیام اطلاع دهنده (push notification) که کاربران را از دریافت پیام های جدید آگاه می کند، حتی زمانی که وارد برنامه ایمیل خود نمی شوند، استرس و نگرانی را در کاربران برمی انگیزد.
کارشناسان توصیه کرده اند که افراد با خاموش کردن برنامه 'میل' روی تلفن همراه، از میزان اضطراب خود در داخل و خارج از محل کار بکاهند.
طبق گزارش سازمان 'فیوچر ورک سنتر' Future Work Centre مستقر در لندن که تحقیق روانشناسی درباره تجربه های محل کار افراد تهیه می کند، اساسا ایمیل شمشیر دو لبه ای است که ابزار مفید برای ارتباط محسوب می شود و در عین حال، می تواند یک منبع استرس باشد.