نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

آلودگی نفت و سوخت های فسیلی در خوزستان پیگیری می شود

معصومه ابتکار دوشنبه در بدو ورود به خوزستان در فرودگاه اهواز در گفت وگو با خبرنگاران اظهار کرد: هدف اصلی از سفر به خوزستان بررسی طرح ها و برنامه ها برای بهبود وضعیت زیست محیطی این استان است.

وی یکی از مهمترین برنامه های دولت را مدیریت و کنترل کانون های گرد و غبار دانست و افزود: مطالعات کانون های گرد و غبار به اتمام رسیده و عملیات اجرایی با همکاری سازمان جنگل ها آغاز شده است.
معاون رئیس جمهوری اظهار کرد: همراه با هیاتی از معاونان وزرا به خوزستان آمده ایم و بازدیدها و جلساتی خواهیم داشت تا مردم بدانند اگرچه هوا بهتر شده ولی موضوع گرد و غبار را فراموش نکردیم و در حال پیگیری برای رفع آن هستیم.
وی با اشاره به پیگیری آلودگی هوا ناشی از فعالیت های نفتی و سوخت فسیلی گفت: گزارش اقدامات در این زمینه امروز ارائه می شود.
ابتکار اضافه کرد: احیای کارون مورد توجه دولت و شورای عالی آب بوده و موارد خوبی در این زمینه به تصویب رسیده است ضمن اینکه شورای حفاظت کیفی کارون به ریاست استاندار خوزستان نیز فعال بوده است.
رئیس سازمان حفاظت محیط زیست افزود: احیای تالاب ها به ویژه هورالعظیم و شادگان و اقدامات در این زمینه نیز بررسی می شود.
این ششمین سفر رئیس سازمان حفاظت محیط زیست به خوزستان در دولت یازدهم است. در این سفر پنج نفر از معاونان وزرا و مدیران ارشد کشور وی را همراهی می کنند.

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل