نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

چاپ سه بعدی با تلفن همراه هوشمند

فناوری چاپ سه بعدی را می توان یکی از بزرگ ترین جهش های تکنولوژی در راه ساخت تجهیزات جدید به حساب آورد و به همین دلیل نیز بسیاری از شرکت ها به دنبال ایجاد فناوری هایی ویژه برای ساخت تجهیزات با کمک این چاپگرها هستند ولی یکی از مشکلات عمده موجود در راه این کار را می توان طراحی اولیه اجسام برای چاپ کردن دانست.

این موضوع موجب کاهش قدرت کارکرد و دقت طرح ها نشده است و در ادامه می توانید مشاهده کنید که چگونه یک چاپگر سه بعدی به کمک تلفن همراه هوشمند می تواند طرحی بسیار پیچیده و ظریف را تولید کند.

به صورت عمومی این چاپگرها دستورات خود را از کامپیوترهای خانگی دریافت می کنند ولی به تازگی محققان موفق شده اند تا این ساختار را دستخوش تغییر کرده و به کاربران اجازه بدهند تا بتوانند به کمک تلفن همراه هوشمند خود به کنترل این چاپگرها بپردازند.

البته این موضوع موجب کاهش قدرت کارکرد و دقت طرح ها نشده است و در ادامه می توانید مشاهده کنید که چگونه یک چاپگر سه بعدی به کمک تلفن همراه هوشمند می تواند طرحی بسیار پیچیده و ظریف را تولید کند. شایان ذکر است که تا تجاری شدن این ایده در سطح عمومی، هنوز زمان زیادی باقی مانده است ولی می توان انتظار داشت که در این مورد نیز، تلفن های همراه جای کامپیوترهای خانگی را بگیرند.

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل