نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

برای توسعه شبکه های اجتماعی داخلی، قوانین دست و پاگیر حذف شود

 علی اصغر انصاری در گفت و گو با ایرنا افزود: شبکه های اجتماعی داخلی باید پشتوانه سرمایه قوی و امکانات مناسب داشته باشند تا بتوانند روی پای خودشان بایستند و فعالیت کنند، اما لازم است دولت هم حمایت لازم از لحاظ فعالیت، صدور مجوز، تنظیم مقررات و حذف برخی از مقررات زائد را انجام دهد.

وی اظهار کرد: شبکه های اجتماعی برخاسته از یک کسب و کار قوی و یا مبتنی بر مدل های کسب و کار مناسب در کشور کمتر مشاهده می شود و شبکه های اجتماعی باید در این زمینه فعالیت بیشتری داشته باشند.
انصاری بیان کرد: برخی از شبکه های اجتماعی داخلی توقع دارند همه هزینه های آنها از جمله سرمایه گذاری را دولت تقبل کند که این موضوع امکان پذیر نیست.
معاون توسعه و مدیریت شبکه ملی اطلاعات سازمان فناوری اطلاعات گفت: دست اندرکاران و متولیان امر هم باید نسبت به نحوه حمایت های خود از این مجموعه ها تجدید نظر کند تا زمینه توسعه فعالیت شبکه های داخلی فراهم شود.
وی ادامه داد: بخش خصوصی برای ارائه خدمت مناسب و جلب رضایت کاربران باید حتما پیش بینی های اولیه در زمینه هایی مانند سرمایه گذاری، امکانات و مجوزها انجام دهد.
انصاری با اشاره به اینکه عموما کیفیت سرویس، کاربران را به استفاده از شبکه های اجتماعی خارجی ترغیب می کند، گفت: شبکه های اجتماعی خارجی به لحاظ امکانات و پایداری، وضعت بهتری دارند و احتمالا به این خاطر بیشتر مورد استفاده قرار می گیرند.
وی با اشاره به اینکه معمولا شبکه های اجتماعی داخلی در بخش زیرساخت مقداری ضعیف هستند، افزود: هر گاه شبکه های اجتماعی اعم از داخلی و خارجی به هر دلیلی دچار مشکل شوند و نتوانند سرویس مناسب ارائه کنند، کاربران از شبکه دیگری استفاده خواهند کرد.
وی جذابیت های شبکه های اجتماعی را از علل جذب کاربران ایرانی دانست و گفت: نسل جوان به دلیل شور و نشاط جوانی و داشتن جذابیت های فراوان از این ابزار بیشتر استفاده می کنند.

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل