نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

بارندگی های اخیر وضعیت تالابهای فارس را بهبود بخشید

حمزه ولوی شنبه در گفت وگو با ایرنا اظهار امیدواری کرد، نظر به پیش بینی های انجام گرفته هواشناسی در نزول بیشتر بارش های آسمانی، وضعیت تالاب های فارس نسبت به گذشته مطلوبتر شود.
وی گفت: بارندگی های اخیر در استان فارس دریاچه های مهارلو و بختگان را که وضعیت اسفناکی داشتند را نیز جانی دوباره بخشیده است .
وی اضافه کرد: اینک حدود 25 درصد دریاچه بختگان که سال های سال به کلی خشکیده بود نیز آبگیری شده و دریاچه مهارلو که بر اثر خشکسالی دچار فروچاله هایی گردیده بود نیز وضعیت مناسبی پیدا کرده بطوری که 40 درصد آن نیز آبگیری شده است .
ولوی از دریاچه های طشک ، هیر لارستان و هفت برم نیز از دیگر دریاچه ها و حوزه های زیست محیطی نام برد که بارشهای اخیر وضعیت آنان را مطلوبتر کرده است.
ولوی اظهار امیدواری کرد که دو دریاچه کافتر و پریشان که برغم بارندگی های اخیر هنوز در وضعیت بحرانی قرار دارند با ادامه بارش های زمستانه پیش رو به وضع مطلوب برسند.
استان فارس که زمانی به لحاظ پرآبی در تولید اغلب محصولات کشاورزی رتبه برتر کشوری را به خود اختصاص داده بود این روزها بر اثر استمرار خشکسالی و برداشت بی رویه آب از سفره های زیر زمینی این استان از طریق چند هزار حلقه چاه عمیق و نیمه عمیق مجاز و غیر مجاز ضمن اینکه از آن کشاورزی با سخاوتش دیگر خبری نیست بلکه به لحاظ زیست محیطی نیز برای ساکنانش نیز مخاطره آمیز شده است .

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل