فالکون ۹ نیامده آماده پرتابی دیگر شد

راکت فالکون ۹ متعلق به شرکت اسپیس ایکس در ۲۱ دسامبر سال ۲۰۱۵ یعنی کمتر از دو هفته پیش موفق به ثبت رکوردی تاریخی شد. این راکت پس از رساندن خود به مدار و آزادسازی ماهواره های مختلف با موفقیت به زمین بازگشت و بر اساس آنچه که در ذهن مهندسان این شرکت تصور شده بود فرود عمودی و بی نقصی را انجام داد تا در آینده بتوان باز هم از آن استفاده کرد.

این ایده که از مدتها پش در ذهن الون ماسک، مدیرعامل و مرد همه کاره اسپیس ایکس قرار داشت حالا رنگ واقعیت به خود گرفته و به عقیده کارشناسان صنایع هوا فضا به ایجاد تحولی بزرگ در این عرصه کمک خواهد کرد.

مهمترین اتفاقی که در این عرصه روی می دهد، کاستن از هزینه های سرسام آور تولید راکتهاست.با این حال الون ماسک در پیام توئیتری خود نوشت: فالکون ۹ برای پرتابی دیگر آماده است. هیچ آسیب به آن وارد نشده و آماده یک مأموریت دیگر است.

از این نظر می توان گفت پرتاب دوباره این راکت آن هم در حالی که تنها کمتر از دو هفته پیش از مدار زمین بازگشته است در نوع خود یک رکورد و اتفاق تاریخی محسوب می شود.

به گزارش مهرف این درحالی است که سخنگوی اسپیس ایکس چند روز پیش اعلام کرده بود که فالکون ۹ به دلیل آنکه نخستین راکت بازیابی شده در تاریخ محسوب می شود، برای همیشه زمین گیر شده و به عنوان یک سیستم فضایی ارزشمند و خاطره انگیز از آن محافظت خواهد شد.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا