نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

جراحی سرطان پروستات با کمک روبات ها

پزشکان ایتالیائی موفق شدند برای نخستین بار در تاریخ علم پزشکی در این کشور ، از یک روبات جراح برای جراحی غده پروستات یک بیمار که به سرطان پروستات مبتلا شده بود ، استفاده کنند .

در این عمل جراحی ، تنها یک برش کوچک در عضو سرطانی زده شده است که این موضوع نخستین نمونه منحصر به فرد جراحی انجام شده به روش پروستاتکتومی رادیکال روباتیک  می شود .

بر اساس گزارش های منتشر شده در این رابطه ، این جراحی روباتیک در بیمارستان تخصصی میلانیس سن رافائل توره، که یک بیمارستان تخصصی در شهر میلان محسوب می شود انجام شده است .

پزشک سرپرست این عمل جراحی در رابطه با این عمل ویژه و منحصر به فرد اعلام کرد : این جراحی روی یک مرد پنجاه و شش ساله که دارای سرطان پروستات بود انجام شده و در این عمل جراحی ، تنها یک برش کوچک در عضو سرطانی زده شده است که این موضوع نخستین نمونه منحصر به فرد جراحی انجام شده به روش پروستاتکتومی رادیکال رباتیک robotic radical prostatectomy محسوب می شود . در روش های سنتی پیشین ، برای انجام این نوع جراحی ها به طور استاندارد به شش برش نیاز است .

 گفتنی است که سرطان پروستات ، اصلی ترین سرطان از نوع سرطان های  solid tumour در بین مردان  کشور های غربی محسوب شده و پس از سرطان ریه ، دومین عامل مرگ بیماران سرطانی در اتحادیه اروپا شناخته می شود .

منبع

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل