نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

بلوس‌های خوراكی كند رهش ویژه دام برای اولین بار در کشور تولید شد

مهدی كشمیری در خصوص «بلوس‌های خوراكی كندرهش» گفت: تولید این نوع بلوس ها، تحولی نوین در زمینه بهبود كمیت و كیفیت شیر در گاوداری‌های صنعتی و رفع مشكلات متابولیكی و تنش‌های گرمایی بر پایه فناوری‌های دانش بنیان است.

 

ابوذر دهقان، مدیرعامل  شركت دانش‌بنیان تولید کننده بلوس های خوراکی کندرهش  اظهار كرد: این شركت موفق شده نسبت به طراحی انواع بلوس‌های خوراكی كندرهش و تست‌های آزمایشگاهی و فارمی استاندارد آن اقدام کند.

دهقان با بیان اینكه نسل اول این بلوس‌ها حاوی مواد معدنی كمیاب و ویتامین‌های مورد نیاز گاو است، گفت: برای هر گاو، تعداد دو عدد بلوس خورانده می‌شود و به مدت ۲۴۰ روز در بخش‌نگاری معده آن‌ها بتدریج مصرف می‌شود.

وی اضافه كرد: از این محصول در گاوهای شیری، گاوهای خشک، تلیسه‌های آبستن، گاوهای دهنده و گیرنده در برنامه‌های انتقال جنین و همچنین در گوساله‌های پرواری با وزن بیشتر از ۱۵۰ كیلوگرم می‌توان استفاده كرد.

دهقان افزود: بلوس‌های «مینرویت » فاقد نمونه مشابه داخلی هستند و نمونه خارجی آن در حال حاضر به كشور وارد نمی‌شود؛ همچنین فرموله‌كردن این بلوس‌ها براساس نیاز دام‌های ایران و با توجه به شرایط آب و هوایی مناطق مختلف ایران و نوع مواد خوراكی مصرف شده در هر منطقه امكان پذیر است.

وی اظهار كرد: از مزایای بلوس‌های تولید شده كاربری آسان و در دسترس بودن دائمی در بازار ایران و قیمت ارزان‌تر در مقایسه با نمونه‌های خارجی است.

دهقان افزود: این شركت به فناوری كندرهش كردن بلوس‌ها برای بازه‌های زمانی مختلف دست یافته است و می تواند براساس نیاز حاشیه‌ای دام‌ها به مواد معدنی، ویتامین‌ها و آنتی اكسیدان‌ها به  تولید بلوس‌های متنوع و حتی سفارشی برای حیوانات نشخوار كننده بزرگ و كوچك  از جمله اسب عقدام کند.

وی گفت: این شركت تاکنون موفق شده که علاوه بر چهار مورد ثبت اختراع، به دریافت موافقت اصولی تولید بلوس از سازمان دامپزشكی كشور، ثبت علامت تجاری با نام مینرویت، اخذ مجوز دانش‌بنیان و اخذ مجوز فناوری نایل شود.

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل